4. OKT 2016

Tréning s TRX pre krajšie a pevnejšie telo

Cvičenie s TRX patrí v dnešnej dobe k top pohybovým aktivitám. Ak si chcete vybudovať pekné telo za minimálny čas, určite by ste sa tomu nemali vyhýbať.

Pri každom cvičení s TRX zapájate svoje jadro (core), ktoré predstavuje základ pre všetky účinné a efektívne pohyby ľudského tela.

Čo je to TRX

Total-body Resistance eXercise (cviky pre zaťaženie celého tela). Táto cvičebná pomôcka vznikla pre cvičenie amerických bojových síl, ako všestranný systém na posilnenie celého tela aj v extrémnych podmienkach. Práve vďaka týmto faktom je TRX také účinné aj pri cvičení obyčajných ľudí.

Pre koho je TRX určené?

S TRX môže cvičiť ktokoľvek bez ohľadu na jeho fyzickú zdatnosť. Či je vaším cieľom zvyšovanie fyzickej kondície, vrcholová súťaž, alebo rehabilitácia po zranení, toto zariadenie vám v tom pomôže.

Tréning s TRX

Každý tréning by sa mal skladať aspoň z 8 základných pohybov vo všetkých troch rovinách pohybu ako:

  • príťahy,
  • tlaky na prsia,
  • bicepsové príťahy,
  • tricepsové extenzie,
  • výpady,
  • panvový most,
  • horolezec,
  • panvový úklon.

Pri cvičení s TRX sa treba vyvarovať chýb a je treba cvičiť na 100 %

Načo si treba dávať pozor?

  • Nájdite si polohu, v ktorej dokážete cvičiť naplno (ak už nemáte dostatok síl na cvičenie, oddiaľte svoje chodidlá od ukotvenia TRX).
  • Nikdy necvičte trhavými pohybmi.
  • Pozor na nedostatočne napnuté popruhy.
  • Telo vždy držte v rovine a neprehýbajte sa.

Verím, že cvičenie s TRX vám do tréningu prinesie niečo nové, a že ak vás už terajší tréning náhodou nudil, tak tento vás opäť nabudí na dosahovanie cieľov.

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Izometrický most precvičí jadro tela i nohyIzometrický most precvičí jadro tela, zadok i nohy

Ak nemáte čas navštevovať fitcentrum alebo absolvovať dlhé tréningy doma, izometrický most je pre vás tá správna voľba. 

 

Skvelé cviky pre tých, ktorí radi cvičia s bosuSkvelé cviky pre tých, ktorí radi cvičia s bosu

Na to, aby ste dosiahli pekne vypracované telo, je veľmi dôležité pri cvičení nezabúdať na hlboký stabilizačný systém.

 

4 top cviky na sexi a pevný zadok4 top cviky na sexi a pevný zadok

Ako dosiahnuť sexi a pevný zadok? Odpoveď je jednoduchá – tréning svalov v plnom rozsahu z každého možného uhla. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Tréning s TRX pre krajšie a pevnejšie telo

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 971
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.