30. SEP 2016

Skvelé cviky pre tých, ktorí radi cvičia s bosu

Na to, aby ste dosiahli pekne vypracované telo, je veľmi dôležité pri cvičení nezabúdať na hlboký stabilizačný systém.

Ide o svaly, ktoré sú pre telo veľmi dôležité, ale napriek tomu ich ľudia stále precvičuje iba minimálne. Výbornou pomôckou na precvičenie týchto svalov je práve bosu. 

Čo je to bosu?

Bosu predstavuje špeciálnu cvičebnú pomôcku, ktorá sa podobá fitlopte. Rozdiel je v tom, že bosu je iba polovičná fitlopta a okrem toho s pevným podstavcom na spodnej strane. Veľmi veľkou výhodou cvičenia na bosu je, že okrem hlavných svalových skupín precvičíte aj hlboký stabilizačný systém.

Hlboký stabilizačný systém

Predstavuje systém hlavne drobných svalov okolo chrbtice, ale zaraďuje sa do neho aj priamy brušný sval, bránica... Tieto svaly sa samovoľne zapájajú pri každom pohybe, napr. zabezpečujú stabilizáciu chrbtice a spôsobujú aj jej ochranu pri záťaži.

Základné cviky, ktoré môžete cvičiť na bosu

Drepy


Zdroj: youtube.com

Plank


Zdroj: youtube.com

Výpady


Zdroj: youtube.com

Horolezec


Zdroj: youtube.com

Kľuky


Zdroj: youtube.com

Ruský kolotoč


Zdroj: youtube.com

Existujú vždy dva varianty. Jeden taký, keď je bosu umiestené na stabilnej ploche a vy cvičíte na tej nestabilnej, alebo opačne.

Vhodné je vykonávať cviky tak, že urobíte všetky uvedené po 10 až 15 opakovaní a až po dokončení ruského kolotoča budete mať krátku minútovú prestávku. Takéto kolá dáte 3 až 4. 

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Cviky na balans, ktoré posilnia aj telesné jadroCviky na balans, ktoré posilnia aj telesné jadro

Trénovaním rovnováhy môžete predísť zraneniu, závratom, skvelo posilniť svaly a zlepšiť si držanie tela. 

 

Krásne a pevné telo s bosuKrásne a pevné telo s BOSU

BOSU, obľúbený nástroj pre skupinové cvičenia i jednotlivcov, núti k lepšiemu výkonu, celkovej stabilite, rovnováhe a koordinácii. 

 

 

Pre akčné dievčatá: s bosu si dáš poriadne do telaPre akčné dievčatá: S bosu si dáš poriadne do tela

Nudia ťa klasické drepy, výpady či „brušáky“? Cvič ich s cvičebnou pomôckou bosu. Získaš krajšie, pevnejšie a príťažlivejšie telo a aj sebavedomie. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Skvelé cviky pre tých, ktorí radi cvičia s bosu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 971
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.