Pre akčné dievčatá: S bosu si dáš poriadne do tela
10. FEB 2017

Pre akčné dievčatá: S bosu si dáš poriadne do tela

Nudia ťa klasické drepy, výpady či „brušáky“? Cvič ich s cvičebnou pomôckou bosu. Získaš krajšie, pevnejšie a príťažlivejšie telo a aj sebavedomie. 

S bosu si môžeš zacvičiť nielen vo fit centre, v rámci lekcií rozličných skupinových cvičení, ale aj doma. Je to univerzálna cvičebná pomôcka, ktorá sa dá ľahko využiť pri aeróbnych aktivitách, posilňovaní a aj na precvičovanie rovnováhy.

Daj si do tela s bosu!

Bežné cviky, ktoré robíš pravidelne, môžu byť oveľa účinnejšie, ak ich budeš cvičiť s pologuľou bosu. Využiť ju môžeš aj v prípade, že s cvičením práve začínaš. Ak si úplná začiatočníčka, absolvuj aspoň 1-2 lekcie s inštruktorom, ktorý ti vysvetlí správnu techniku cvičenia. Dávaj si pozor, aby si na bosu vždy našľapovala celým chodidlom, mala spevnené brucho a vystretý chrbát. Na úvod si dopraj rozcvičku a hlavne nezabúdaj, že menej je viac. Radšej voľ nižší počet opakovaní a jednoduchšie cviky. Vyhneš sa pretrénovaniu a svalovej horúčke.

Cvičiť s bosu sa oplatí

Pri vykonávaní jednotlivých cvikov si nútená udržiavať stabilitu, čiže do pohybu sa zapájajú aj hlboké svaly. Problematické partie tela ako brucho, zadok a stehná sa tvarujú a spevňujú. Cvičenie  zároveň prospieva chrbtu, šľachám i kĺbom. Zlepšuješ si stabilitu a koordináciu. Navyše cvičenie s touto balančnou pomôckou je skvelá zábava. Výsledkom je štíhle, pevné a zdravé telo.

Je tu však ešte jeden bonus. Okrem skvelej figúry si zlepšíš aj držanie tela, ktoré veľa napovie o tvojej osobnosti. Mladá dáma so správnym držaním tela a vyšportovaným telom je spokojná sama so sebou a vyžaruje to z nej. Navyše je magnetom pre opačné pohlavie. Chceš byť ňou i ty? Pravidelne sa venuj cvikom s bosu, ktoré sme pripravili špeciálne pre teba.

Preskakovanie na bosu

Pri tomto cviku sa zahreješ. Podstata je jednoduchá, striedavo preskakuješ na bosu z jednej strany na druhú. Daj pozor, aby si vždy bola celou plochou chodidla na podložke. Opakuj 15-20 ráz na každú stranu v 3 sériách.

bosu preskakovaniebosu preskakovanie

Drep

Ak ťa nudia klasické drepy, vyskúšaj tento variant s bosu. Posilníš si svaly zadku a stehien. Počet opakovaní je 15-20-krát po 3 série. Ak chceš vyskúšať náročnejší variant, rob drepy na otočenej pologuli.

bosu drep
bosu drep
bosu drep
bosu drep

„Skracovačky“

Pri „skracovačkách“ na bosu je dôležité, aby bol chrbát v strede balančnej pomôcky. Pri pohybe smerom hore chrbát mierne zaguľať a s výdychom sa vráť smerom dolu. Počet opakovaní je rovnaký ako pri predošlom cviku.

bosu skracovačky
bosu skracovačky
bosu skracovačky

Cvik na trénovanie balansu

Balančné cviky nesmú v tvojom tréningovom pláne chýbať. Dlaňami sa opri o prednú časť bosu, kolená sú tiež na bosu a špičky sú na zemi. Striedavo zdvíhaj ľavú roku a pravú nohu. Na každú stranu opakuj 15-20 ráz v 3 sériách.

bosu balans
bosu balans

Cvik na chrbát

Stred tela je na bosu, nohy sú mierne od seba a ruky vystreté pred sebou. Pomaly ich pokrč tak, aby bol v lakťoch pravý uhol, lopatky tlač pri pohybe k sebe. Počet opakovaní je 15-20 po 3 série.

bosu chrbat
bosu chrbat

Dvíhanie panvy

Pri dvíhaní panvy je jedna noha celým chodidlom na bosu, druhá je vystretá, pričom špičku tlač k sebe a zdvíhaj panvu. Na každú stranu rob 3 série po 15-20 opakovaní.

bosu panva
bosu panva

V rámci seriálu pre akčné dievčatá ti každý týždeň predstavíme zaujímavé druhy cvičení, ktoré ťa môžu inšpirovať. Nuž a o tom, že mladá dáma má vyzerať skvelo stále, niet pochýb. Platí to aj pre cvičenie. Trendy outfity, určené mladým kočkám  vhodné na rozličné cvičenia, nájdeš v novej kolekcii adidas Stellasport.

Priestory na fotenie poskytlo Fitness a wellness centrum v Bratislave - BODY Energy Club. Viac informácii nájdete na www.body.sk.

Odporúčame prečítať: 


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Pre akčné dievčatá: S bosu si dáš poriadne do tela

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 1486
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.