11. APR 2013

Krásne a pevné telo s BOSU

Mirka

BOSU, obľúbený nástroj pre skupinové cvičenia i jednotlivcov, núti k lepšiemu výkonu, celkovej stabilite, rovnováhe a koordinácii. Vďaka bosu si vybudujete nielen krajšie telo, ale aj funkčnú výkonnosť, ktorá sa prejaví v každodennom živote.

Drvivá väčšina fitness trénerov využíva pri tréningoch aj cvičenia, ktoré sú zamerané na budovanie rovnováhy a koordinácie, preto je BOSU jednou z najpreferovanejších cvičebných pomôcok v skupinových i individuálnych športoch. O pozitívach tejto cvičebnej pomôcky svedčí aj fakt, že vznikla v roku 1999 v USA. Dnes je neodmysliteľnou súčasťou každého fitcentra.

BOSU núti človeka, aby do tréningu zapojil celé telo. Tým, že je potrebné udržať rovnováhu, je do cvičenia zapojených viac svalov, čo následne vedie k lepším výsledkom. BOSU je v podstate univerzálna cvičebná pomôcka - využíva sa pri silovom tréningu (na zvýšenie svalovej hmoty, vytvarovanie svalstva), kardio aktivitách (podpora srdcovo-cievneho aparátu a spálenie kalórií) i Body and Mind cvičeniach ako je pilates. Je vhodný i pre tehotné ženy a slúži ako overený rehabilitačný nástroj.

4 dôvody, prečo s BOSU začať a už nikdy neskončiť

Vo všeobecnosti možno pravidelnému cvičeniu s bosu pripísať tieto výhody:

  • BOSU je stvorené pre funkčný tréning, kde sa využívajú cviky, ktoré vychádzajú z pohybov, ktoré sú človeku prirodzené. Následne budete výhody cvičenia čerpať v bežnom živote (sila, kondícia pri vykonávaní domácich prác a pod.)
  • Bolesti chrbtice, skrátené a ochabnuté svaly môžu byť spôsobené nepoužívaním (alebo naopak opotrebovaním) určitých svalových skupín alebo jednostranným tréningom. Cvičenie s bosu posilňuje širokú škálu svalov a jadro tela, teda oblasť brucha a chrbta, ktoré sú kľúčové pre správne držanie tela. Ak si chcete vyformovať zadok, stehná a lýtka, bosu je správnou voľbou, pretože výrazne zapája do cvičenia aj svaly dolných končatín.
  • BOSU má zásluhu na tvarovaní tela, svaly posilňuje i zoštíhľuje, pomáha pri spaľovaní tukových zásob.
  • Je bezpečnou cvičebnou pomôckou, nakoľko pomáha spevniť aj kĺby a šľachy.

Cvičíme s BOSU

Okrem toho, že môžete s bosu cvičiť v rámci skupinových cvičení, vrelo vám odporúčame túto balančnú pomôcku aj pre cvičenie doma. Uplatnenie nájde pri všetkých typoch tréningu. Neveríte? Snáď vás inšpirujú nasledovné videá:

Potrebujete spáliť kalórie? Tu je BOSU kardio tréning

Kardio tréning pomáha pri spaľovaní tukov, budovaní vytrvalosti a prospieva srdcu. Navyše, je aj veľmi zábavný:

BOSU nechýba ani pri pilatese

Centrum tela (svaly brucha, panvy a chrbta) sú jedným z najdôležitejších princípov pilatesu. Precvičovaniu týchto svalových skupín a hlbokých svalov sa venuje veľká pozornosť. Samozrejme, BOSU pri tom nesmie chýbať:

Cvičte efektívnejšie doma aj brušné svaly!

BOSU uplatníte aj doma pri precvičovaní brušných svalov. Keďže sa neustále otepľuje a väčšinu z nás trápia práve ochabnuté brušné svaly, tu je niekoľko tipov, ako ich posilniť s bosu:

Zdroj video: www.youtube.com

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Krásne a pevné telo s BOSU

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 978
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.