3. OKT 2016

Izometrický most precvičí jadro tela, zadok i nohy

Ak nemáte čas navštevovať fitcentrum alebo absolvovať dlhé tréningy doma, izometrický most je pre vás tá správna voľba. 

Čo je to izometrický most

Ide o statickú polohu tela, ktorá predstavuje aj počiatočnú polohu pre kľuky. Špecialitou tohto cviku však je, že už bez pohybu je možné účinne precvičiť celý trup, nohy a hlavne aj hlboký stabilizačný systém, na ktorý sa v dnešnej dobe často zabúda. Počas cvičenia pracujú vaše svaly proti stacionárnemu odporu.

Hlavné svaly, ktoré sú namáhané počas tohto cvičenia sú:

  • brušné svaly,
  • ramenné svaly,
  • chrbtové svaly,
  • svaly zadku a svaly na nohách,
  • stred tela.

Správna technika izometrického mostu

Východisková pozícia je na kolenách a predlaktiach, pričom tvár smeruje dole na podlahu. Z tejto polohy sa vytlačte hore tak, že sa budete opierať o predlaktia a špičky na nohách. Snažte sa telo neprehýbať ani k podlahe, ani nad. Váš chrbát musí byť rovno v jednej priamke s hlavou a pätami. V tejto polohe držte telo čo najdlhšie, ako môžete. Druhé základné prevedenie izometrického mostu je s vystretými rukami pod ramenami (východisková poloha kľuku).


Zdroj: youtube.com

Ak pre vás základná poloha izometrického mosta nie je náročná, môžete vyskúšať aj rôzne iné varianty.

Varianty izometrického mosta sú:

  • horolezec,
  • skákajúci panák,
  • chôdza,
  • superman,
  • a veľa ďalších.

Tieto varianty sú už však dosť náročné a vyžadujú silný trup a nácvik s pomerne veľkou dávkou motorických schopností.

Izometrický most môžete vykonávať buď 3-krát do maxima alebo aj formou tabaty (osem cyklov, pričom sa striedajú dva, kde jeden trvá 20 sekúnd – počas neho cvik vykonávate a druhý 10 sekúnd – počas neho oddychujete).

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o:

Skvelé cviky pre tých, ktorí radi cvičia s bosuSkvelé cviky pre tých, ktorí radi cvičia s bosu

Na to, aby ste dosiahli pekne vypracované telo, je veľmi dôležité pri cvičení nezabúdať na hlboký stabilizačný systém.

 

4 top cviky na sexi a pevný zadok4 top cviky na sexi a pevný zadok

Ako dosiahnuť sexi a pevný zadok? Odpoveď je jednoduchá – tréning svalov v plnom rozsahu z každého možného uhla. 

 

Jednoduché strečingové cviky na chrbát a krčnú chrbticuCviky na chrbát a posilnenie chrbtového svalstva

Bolieva vás chrbát? Zrejme by ste mali začať posilňovať chrbtové svalstvo. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Izometrický most precvičí jadro tela, zadok i nohy

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 1032
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.