10. JUN 2016

Ako správne robiť klasický sed-ľah?

Sed-ľah patrí medzi najobľúbenejšie cviky na brucho, ale určite nie je najúčinnejší.

Napriek tomu ide o veľmi rozšírený cvik, čo je spôsobené tým, že na prvý pohľad vyzerá jednoducho. Jedná sa však iba o prvé zdanie. Ak ho totižto budete vykonávať správne, bude oveľa náročnejší a, samozrejme, aj účinnejší.

Správna technika cviku

Pri tomto cviku je veľmi dôležitá technika. Ak ju nebudete dodržiavať, môžete vážne ohroziť svoj chrbát. Základné princípy správnej techniky sú: 

  • Zásadne by ste mali cvik vykonávať na rovnej zemi, na mäkkej podložke.
  • Ruky by ste mali mať na rovnakej úrovni, ako je hlava a môžu sa jej dotýkať. V žiadnom prípade by ste ich nemali mať za hlavou a ťahať si hlavu. Tým si namáhate krčnú chrbticu, čo môže viesť až k zraneniu. Pamätajte na to, že cvičíte brucho, a tak záťaž musíte cítiť práve v brušných svaloch.
  • Cvik vykonávajte kontrolovane a pomaly – sústreďte sa na napätie brušných svalov a vykonávanie správnej techniky. Vyhnite sa prudkým a rýchlym pohybom.
  • Dôležitú úlohu má, samozrejme, aj správne dýchanie. Nadychujte sa vtedy, keď sa pohybujete smerom dole a pri pohybe nahor vydychujte.
  • Nezdvíhajte sa príliš vysoko. Myslite na to, že chcete zaťažiť brucho a zdvíhajte si iba toľko, koľko je potrebné. Vaše bedrá, teda spodok chrbta, by ste nemali zdvíhať a hlavu nepredkláňať dopredu. Pohybujte sa iba hornou časťou tela a hlavu majte stále v rovnakej polohe.
  • Nikdy si nezachytávajte o nič nohy. Urobíte síce viac opakovaní, ale to iba vďaka tomu, že zapájate aj pomocné svaly, čo by vaším cieľom nemalo byť.

Pri tomto cviku nie je dôležitý počet opakovaní, ale správna technika cviku. Takže vykonajte toľko opakovaní, koľko budete vládať v perfektnom prevedení a v štyroch sériách!

Už ste si to vyskúšali? Ak áno, tak ste určite zistili, že sed-ľah správnou technikou je oveľa náročnejší, ale aj účinnejší. Vyššie spomenuté princípy si poriadne zapamätajte a cvik vykonávajte iba podľa nich. Váš chrbát nebude preťažovaný a brušné svaly, naopak, dostatočne zaťažované.

Zdroj foto: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Príťahy kolien v sedePríťahy kolien v sede

Vypracované brušné svaly vytvárajú pozitívny výsledný dojem z celej postavy. 

 

Cvik horolezec aktivuje aj svaly stredu telaCvik horolezec aktivuje aj svaly stredu tela

Tento cvik je veľmi efektívny, pretože sa pri ňom zapájajú takmer všetky svaly.

 

Úklony do strán ako cesta ku kockám na bruchu?Úklony do strán precvičia šikmé brušné svaly

Na komplexné precvičenie brušných svalov je najvhodnejšie spojiť skracovačky, obrátené skracovačky a nakoniec úklony do strán. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako správne robiť klasický sed-ľah?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 971
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.