26. MÁJ 2016

Úklony do strán precvičia šikmé brušné svaly

Na komplexné precvičenie brušných svalov je najvhodnejšie spojiť skracovačky, obrátené skracovačky a nakoniec úklony do strán. 

Hneď na začiatok je dôležité upozorniť na to, že iba precvičovaním brušných svalov sa žiadnych vytúžených cieľov nedočkáte. Avšak treba cvičiť aj túto partiu, aby ste docielili svalovú rovnováhu.

Ako dosiahnuť kocky na bruchu?

Postup je vo všeobecnosti celkom jednoduchý a zrozumiteľný a skladá sa z dvoch častí:

  • Upravte si stravu.
  • Pravidelne cvičte aj brušné svaly.

Úprava stravy

Ak aj máte veľké svaly, ale sú zakryté podkožným tukom, nikdy sa neukážu. Aké sú teda základné zásady úpravy stravy?

  • Nejedzte jednoduché cukry.
  • Nejedzte nasýtené tuky.
  • Jedzte 1 až 2 g bielkovín na 1 kg vašej hmotnosti.
  • Váš energetický výdaj musí byť vyšší ako príjem.

Pravidelné cvičenie brušných svalov

Pri tréningu brucha dochádza vždy k zapojeniu všetkých jeho častí. Je však možné každú jeho časť precvičiť s vyšším zaťažením, a to vhodne zvoleným cvikom. Dnes si povieme viac, ako dobre precvičiť šikmé brušné svaly, ktoré okrem estetického významu majú aj funkčný význam a to taký, že zaisťujú rotáciu trupu, ale aj jeho stabilitu.

Úklony do strán

Tento cvik je veľmi účinný na precvičenie šikmých brušných svalov. Dá sa cvičiť buď na kladke, alebo s činkou v jednej ruke. Pri tomto cvičení sa zapájajú svaly tej strany, na ktorú vykonávate úklon.

Správna technika vykonávania cviku

Pri použití činky sa postavte vzpriamene a činku uchopte do ruky na tej strane, na ktorú budete vykonávať úklon. Voľnú ruku držte buď vedľa tela, alebo si ju dajte za hlavu. Ukloňte sa do strany tak, aby ste cítili kontrakciu šikmých svalov a vráťte sa späť do počiatočnej polohy. V žiadnom prípade nepokračujte za zvislú polohu trupu.   

Série vykonávajte striedavo na jednu stranu a následne na druhú po 15 až 20 opakovaní v dvoch sériách. 


Zdroj video: www.youtube.com

Šikmé brušné svaly sa veľmi často pri cvičení vynechávajú, ale nemalo by sa zabúdať ani na ne. Hoci treba upozorniť aj na to, že by sa to, samozrejme, nemalo preháňať ani s týmto cvičením, pretože môžu vytvoriť aj širšie boky a to určite nikto nechce. Ako som spomínal na začiatku, je potrebné precvičiť všetko a s ničím by ste to nemali preháňať, pretože tým dosiahnete iba nerovnováhu a asymetriu. Na komplexné precvičenie brušných svalov je najvhodnejšie spojiť skracovačky, obrátené skracovačky a nakoniec úklony do strán. 

Zdroj foto: adidas

Ženy vo fitku. ako správne cvičiťŽeny vo fitcentre. Ako správne cvičiť?

Všeobecne sa traduje, že ženy nedokážu poriadne zabrať, boja sa zodvihnúť váhu a netušia nič o svalovej kontrakcii.

 

Ako si vypracovať štíhle stehnáAko si vypracovať štíhle stehná?

Chcete vypracované a štíhle nohy? Trápia vás trasúce sa stehná? Musíte sa do toho poriadne oprieť. 

 

Ako začať cvičiť a vydržaťAko začať cvičiť a vydržať?

Začať s cvičením je veľká zmena. Podobná tomu, ako keď sa začnete učiť cudzí jazyk, presťahujete sa alebo zmeníte zamestnanie. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Úklony do strán precvičia šikmé brušné svaly

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 977
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.