1. JUN 2016

Cvik horolezec aktivuje aj svaly stredu tela

Tento cvik je veľmi efektívny, pretože sa pri ňom zapájajú takmer všetky svaly.

Na jeho vykonávanie vám stačí iba váha vášho tela. Navyše výrazne zvyšuje tepovú frekvenciu. Vďaka tomu je výborný na chudnutie a spevňovanie celého tela.

Hlavné zapojené svaly

Pri horolezcovi sa zapájajú hlavne svaly stredu tela (core), teda aj hlboký stabilizačný systém. Taktiež deltové svaly, kvadricepsy (predné svaly stehien) a ohýbače bedier. Okrem toho sa zapájajú aj pomocné svaly, a to chrbtové, tricepsové svaly, hamstringy (zadné svaly stehien) a aj lýtkové svaly.  

Správne vykonávanie cviku

Základná pozícia sa podobá kľuku, ale jednou nohou si vykročte dopredu. Potom začnite nohy striedať. Úplne jednoduchý cvik na prevedenie, ale zato veľmi účinný.


Zdroj video: www.youtube.com

Na čo je dôležité si dávať pozor pri cvičení horolezca?

  • Hlava nesmie padať nadol.
  • Nezdvíhajte zadok nahor a neprehýbajte bedrá.

Tabata

Veľmi vhodnou možnosťou, ako cvičiť tento cvik, je vykonávať ho formou tabaty.

Princípom tabaty je odcvičiť predpísaný cvik v čo najväčšej intenzite počas 20 sekúnd. Následne prebieha 10 sekúnd prestávky, počas ktorej sa pripravíte na 20 sekúnd ďalšej maximálnej intenzity. Po nej nasleduje ďalšia pauza a takto sa to opakuje, až kým nevykonáte 8 intervalov. Tabata má teda dĺžku 4 minúty.

Pred hlavným tréningom vám odporúčam začať päťminútovým rozcvičením a zahriatím, po cvičení si dopriať aspoň päť minút na záverečné vychladnutie. V tréningu môžete jedno kolo tabaty urobiť raz, dvakrát a viackrát, v závislosti od vašej kondičnej úrovne.

Ako často vykonávať tréning?

Ako pri každom tréningu, tak aj tu platí, že svaly na svoj rast potrebujú dostatočnú regeneráciu. Preto stačí tento tréning zaradiť 3-krát do týždňa, napr. v pondelok, stredu a piatok. 

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

HIIT tréning na schodochHIIT tréning na schodoch

Ak je vaším cieľom zlepšenie kondície alebo stratenie tuku, nemusíte silou-mocou navštevovať iba posilňovňu. 

 

Ako získať sexy ruky do trička čo najrýchlejšie?Ako získať sexy ruky do trička čo najrýchlejšie?

Ak si myslíte, že nemáte dostatočne vytvarované ruky, ešte stále máte dostatok času.

 

Úklony do strán ako cesta ku kockám na bruchu?Úklony do strán precvičia šikmé brušné svaly

Na komplexné precvičenie brušných svalov je najvhodnejšie spojiť skracovačky, obrátené skracovačky a nakoniec úklony do strán. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Cvik horolezec aktivuje aj svaly stredu tela

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 977
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.