Ako sa vyhnúť svalovej horúčke pri cvičení?
1. AUG 2016

Ako sa vyhnúť svalovej horúčke pri cvičení?

Mnohých športovcov často zaskočí stav, keď aj niekoľko dní po tréningu majú problém používať svoje paže alebo ich chôdza po schodoch pripomína artritídu.

Čo je to svalová horúčka

Svalová horúčka, alebo potréningová bolesť svalstva, je spôsobená vznikom mikroskopických trhliniek svalových vlákien. Veľkosť bolesti (množstvo mikro trhliniek) závisí od toho, ako tvrdo, dlho a aký typ fyzickej aktivity ste vykonávali. K vzniku svalovej horúčky môže viesť každý pohyb, na ktorý nie ste zvyknutí.  

Je pre telo svalová horúčka vhodná, alebo nevhodná?

Pre každého cvičenca, ktorý cvičí poctivo, by to mal byť presne stav, do ktorého sa chce po každom tréningu dostať. Proces regenerácie totižto núti svaly rásť. Funguje to nasledovne: sval sa poškodí počas tréningu za predpokladu dostatočného množstva stavebných látok v organizme (bielkoviny, sacharidy, vitamíny...) začne proces regenerácie a prispôsobovanie sa svalov poslednej záťaži. Sval sa tým bráni opätovnej bolesti pri cvičení s poslednou záťažou. Podarí sa mu to iba tak, že sa zväčší a stane sa silnejším, odolnejším a vytrvalejším.

Ako liečiť svalovú horúčku

Neexistuje 100 % liek, ktorý zaberie okamžite a u každého (okrem jedného, a to počkať, kým bolesť neustúpi). Je však niekoľko metód, ktoré vám môžu pomôcť:

  • Neprestaňte cvičiť úplne, choďte sa aspoň prejsť niekam do prírody.
  • Po tréningu vždy vykonávajte statický strečing.
  • Jemne si masírujte boľavé svaly.
  • Pred cvičením sa vždy poriadne rozcvičte s malými záťažami.

Snažiť sa vyhýbať svalovej horúčke?

Určite nie! Svalová horúčka by sa u vás mala prejaviť po každom tréningu. Výsledky totižto neprichádzajú ľahko a treba si zapamätať, že ČO BOLÍ, TO RASTIE!

Zdroj: pixabay.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Pomáha karnitín pri chudnutí?Pomáha karnitín pri chudnutí?

Doplnky stravy nám môžu pri chudnutí pomôcť. Treba si však správne vybrať a zvoliť vhodné načasovanie. 

 

10-minútový hiit, ktorý môžete robiť kdekoľvek10-minútový HIIT, ktorý môžete robiť kdekoľvek

Kedy je tréning najúčinnejší na spaľovanie tukov? Správna odpoveď je „vtedy, keď nedokážete odpovedať počas cvičenia na položené otázky.“ 

 

Kruhový tréning s vlastnou váhou pre ženyKruhový tréning s vlastnou váhou pre ženy

Na tento tréning nepotrebujete žiadne vybavenie, takže výhovorky sú vylúčené!


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako sa vyhnúť svalovej horúčke pri cvičení?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 1488
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.