22. JUL 2016

10-minútový HIIT, ktorý môžete robiť kdekoľvek

Kedy je tréning najúčinnejší na spaľovanie tukov? Správna odpoveď je „vtedy, keď nedokážete odpovedať počas cvičenia na položené otázky.“ 

Táto skutočnosť je hlavným mottom vysoko intenzívnych intervalových tréningov HIIT.

Aké sú hlavné výhody HIIT?

Je založený na striedaní cvičenia pri vysokej a nízkej intenzite. Práve týmto sa odlišuje od iných tréningov. Niekedy sa hovorilo, že najúčinnejšou formou tréningu na spaľovanie tukov je cvičenie v aeróbnej oblasti (50 až 60 % z vašej maximálnej tepovej frekvencie). Pravdou však je, že pri HIIT sa tuky spaľujú oveľa rýchlejšie.

Ako začať s HIIT?

Tento tréning by mal trvať maximálne 30 minút. Ale stačí aj menej. Preto je vhodný aj pre zaneprázdnených ľudí, ktorí by inak nemohli obetovať veľa času cvičeniu v posilňovni. Veľmi vhodnou voľbou je striedanie fáz v pomere 1:2 (napríklad 1 minúta jumping jack a 2 minúty pauza). Keď ste už v lepšej forme, môžete zvoliť pomer 1:1, prípadne 2:1.

Príklad HIIT

Na začiatku tréningu odporúčam 5 až 10 minút miernej chôdze na bežeckom páse a následne dynamický strečing, čo vám pomôže rozohriať svaly. Tým ochránite svoje svaly a šľachy pred zranením. Potom nasleduje tréning, ktorý bude trvať 10 minút.

  • Cvik – angličáky
  • Cvik – skracovačky
  • Cvik – skákanie cez švihadlo
  • Cvik – drepy

Všetky cviky sa snažte vykonávať s maximálnym úsilím 60 sekúnd a 90 sekúnd si dajte prestávku vo forme výklusu na jednom mieste.

Po tréningu vykonajte statický strečing.  

Pre koho je určený HIIT?

Je určený pre každého. Ak je vaším cieľom schudnúť alebo zvýšiť svalovú hmotu, HIIT je pre vás vhodný. Odporúčam vám ho vykonávať 2 až 3-krát týždenne. Po čase si tréning zmeňte, aby si vaše telo na záťaž nezvyklo alebo aby vás cviky neomrzeli. 

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Kruhový tréning s vlastnou váhou pre ženyKruhový tréning s vlastnou váhou pre ženy

Na tento tréning nepotrebujete žiadne vybavenie, takže výhovorky sú vylúčené!

 

Drep je náročný, ale účinnýDrep je náročný, ale účinný

Drep vždy bol, je a bude dokonalým cvikom. Avšak veľa ľudí ho práve s radosťou necvičí, pretože je pomerne náročný.

 

Na čo je dobré vytáčanie so záťažou v sede?Na čo je dobré vytáčanie so záťažou v sede?

Kto by nechcel mať počas horúceho leta viditeľné brušné svaly a bruško, ktoré je dostatočne spevnené? 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 10-minútový HIIT, ktorý môžete robiť kdekoľvek

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 978
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.