14. JUL 2016

Drep je náročný, ale účinný

Drep vždy bol, je a bude dokonalým cvikom. Avšak veľa ľudí ho práve s radosťou necvičí, pretože je pomerne náročný. 

Hlavné výhody drepov

Vďaka drepom neposilníte iba kvadricepsy, ale aj lýtka, zadok, hlboký stabilizačný systém a brucho. Chudnutím pomocou aeróbnych cvičení a vhodným stravovaním síce schudnete tuk, ale zadok zostane padnutý a plochý. To určite nie je snom ani jednej ženy.

Ako vykonávať základné drepy?

Pokrčte kolená, mierne sa predkloňte a urobte drep. Hĺbka drepu závisí od vašich možností, ale platí, že čím je drep hlbší, tým je náročnejší a aj účinnejší. Pri pohybe nahor sa nikdy neodrážajte. Pohyb musí byť plynulý.


Zdroj video: www.youtube.com

Ďalšie účinné varianty drepov

  • Sumo drepy – dajte nohy od seba na šírku o niečo viac, ako je šírka ramien. Špičky umiestnite do polohy 45 stupňov od päty a vykonávajte drepy.
  • Drep s výskokom – z drepu sa odrazte a vyskočte s natiahnutými nohami. Následne dopadnite späť do drepu. Pri výskoku si môžete pomôcť aj švihom rukami.
  • Drep vo výdrži – klesnite do drepu a v tejto polohe sa snažte vydržať čo najdlhšie.
  • Drep so zdvíhaním nôh do bokov – vykonajte klasický drep, pričom pri zdvihu hore zdvíhajte nohy striedavo do bokov.
  • Drep s výtlakom činiek – chyťte do oboch rúk jednoručky a zdvihnite do výšky ramien. Po postavení sa vytlačte činky do stropu. Následne ich vráťte späť na ramená a znovu vykonajte drep.   

Pred každým tréningom vykonajte dynamický strečing a po tréningu statický. 

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Ako cvičiť na letnej dovolenke?Ako cvičiť na letnej dovolenke?

Tento tréning nezaberie veľa času a udrží vás vo forme.

 

Mám veľkú nadváhu. ako začať s cvičením?Mám veľkú nadváhu. Ako začať s cvičením?

Ľudia, ktorí trpia nadváhou alebo obezitou, by mali upraviť svoj stravovací plán a začať s fyzickou aktivitou. 

 

Na čo je dobré vytáčanie so záťažou v sede?Na čo je dobré vytáčanie so záťažou v sede?

Kto by nechcel mať počas horúceho leta viditeľné brušné svaly a bruško, ktoré je dostatočne spevnené? 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Drep je náročný, ale účinný

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 978
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.