12. DEC 2016

Základom pohybu je chôdza

Koľko krokov by ste mali denne urobiť, aby ste sa udržali fit? V najnovších štúdiách sa uvádza, že by malo isť o 10 000 krokov, čo predstavuje približne päť kilometrov. 

Znie to síce ako neuveriteľné množstvo, ale keď sa nad tým hlbšie zamyslíte, iba doma pri každodennej činnosti vykonáte aspoň 3 000 krokov.

Ako dlho potrvá dosiahnuť 10 000 krokov

Poďme rátať spolu. Priemerná dĺžka ľudského kroku je 0,60 m. Priemerná rýchlosť chôdze je 4,8 km za hodinu. 10 000 * 0,60 / 1000 / 4,8 = 1 hodina 15 minút. Teda na dosiahnutie 10 000 krokov musíme v miernom tempe kráčať približne hodinu a pätnásť minút. Z výpočtu vyplýva, že by to mal dosiahnuť každý, v rámci svojej dennej rutiny, avšak opak je pravdou.

Ako dosiahnuť 10 000 krokov denne

Desaťtisíc krokov denne predstavuje približne šesť kilometrov chôdze počas dňa. Ak nemáte aktívnu prácu ako servírka alebo zdravotná sestra, určite by sa vám len ťažko podarilo dosiahnuť tento počet krokov iba z každodennej činnosti. Väčšina ľudí ho však dokáže dosiahnuť z jednej alebo z viacerých dlhších prechádzok alebo pomocou 30 až 60-minútového behu. Táto záťaž by mala predstavovať minimum denného cvičenia, ktorá zabezpečí prevenciu pred srdcovocievnymi chorobami, obezitou a cukrovkou.

Tipy, ako limit 10 000 krokov denne zdolať

  • choďte do práce alebo do školy hromadnou dopravou
  • vystúpte pár zastávok pred cieľom a zvyšok prejdite peši
  • zabudnite na pohyblivé schody alebo výťahy a vždy choďte po schodoch
  • kúpte si psa a venčite ho
  • športujte

Koľko kalórií spálim pri vykonaní 10 000 krokov?

Počet kalórií, ktoré spálite, závisí predovšetkým od toho, koľko vážite a sekundárne aj od rýchlosti vášho pohybu. Pohyb s nízkou intenzitou, ako je pokojová chôdza, nestačí na to, aby mal výrazný účinok na chudnutie. Vaše telo dokáže zvládnuť oveľa vyššiu záťaž. Ak je vaším cieľom pri chôdzi spaľovať aj tuky, mali by ste voliť také tempo, pri ktorom sa budete potiť, avšak budete stále schopní rozprávať. Chôdzou v aeróbnom pásme dokážete za hodinu spáliť približne 1500 – 2000 kJ (358 – 478 kcal).

Zdroj foto: pixabay.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Ako cvičiť pri hypermobiliteAko cvičiť pri hypermobilite?

Hypermobilita nie je choroba. Predstavuje iba odchýlku od normálu, ktorá môže život aj strpčiť. Ako pri nej cvičiť?

 

Bootcamp ma naučil tešiť sa viac zo životaBootcamp ma naučil tešiť sa viac zo života

Nič mi nedodalo takú chuť do života, nikde som necítila takú radosť z pohybu a nič mi tak dramaticky nezmenilo postavu k lepšiemu ako práve bootcamp.

 

Výpady zatočia s ovisnutou kožou na stehnáchVýpady zatočia s ovisnutou kožou na stehnách

Pekne vytvarovaný zadok a nohy sú snom každej ženy. Jedným z najúčinnejších cvikov na tieto partie sú rôzne variácie výpadov.

 

Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Základom pohybu je chôdza

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 

Podujatia

ďalšie ponuky
Vložiť podujatie môžu len registrovaní užívatelia.
Registrovať | Prihlásiť
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 1104
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.