26. OKT 2015

Všestranný angličák zaručí telu skvelé výsledky

Angličák je cvik, ktorý vám pomôže spevniť brucho, zadok, stehná a aj paže. Určite ho poznáte už odmalička. 

Cvičí sa v školách, v rámci vojenských výcvikov, jednoducho všade tam, kde treba dosiahnuť požadovaný výsledok. Jeho veľkou výhodou je, že ho nemôžete odfláknuť ako niektoré iné cviky.

Zapojené svaly

Pri angličákoch sa zapájajú svaly celého tela, lebo sú zložené zo štyroch cvikov: drepu, kliku, opätovného drepu a výskoku. Počas týchto cvikov sa postupne zapoja všetky svaly vášho tela.

Variácie angličáku

Samozrejme, ako pri každom cviku, tak aj tu existuje niekoľko variácií. Môžete si vytvoriť buď ľahšie, alebo ťažšie.

Ľahšie variácie

  • bez kľukov a výskokov (kľuk nahradiť iba ľahom na zem)
  • bez kľukov
  • bez výskokov

Ťažšie variácie

  • skok dopredu a nie do výšky
  • výskok na debnu
  • vykonať dva a viac kľukov

Ako angličák správne vykonávať?

  • zaujmite rovnakú štartovnú pozíciu ako pri drepe
  • keď sa dostanete do drepu, dajte ruky pred seba ako pri kľuku
  • pomocou presunu nôh dozadu zaujmite štartovnú polohu pre kľuk
  • kľuk vykonajte a rýchlo sa vráťte do podrepu
  • vyskočte čo najvyššie do výšky, vráťte sa do podrepu a opakujte

Na aké chyby si treba dávať pozor?

Pri každom angličáku sa snažte vykonať dostatočne hlboký drep s kvalitným prevedením. Ak si na to nedáte pozor, stratíte z cviku dosť veľa a budete ubližovať kolenným kĺbom. Spomaľte. Ak sa budete iba ponáhľať, oveľa viac riskujete zlé prevedenie.

Ako často vykonávať angličáky?

Môžete ich vykonávať na zahriatie pred každým vaším tréningom v menšom počte 5-8 opakovaní. Môžete ich, samozrejme, zaradiť aj na konci tréningovej jednotky. Je vhodný aj do priameho tréningu, napríklad do kruhového tréningu alebo môžete vykonávať iba samostatné angličáky (10 sérií po 10 opakovaní alebo x sérií po x opakovaní na dosiahnutie 100 opakovaní). 

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o:

Zhybmi na hrazde k sexi chrbtuZhybmi na hrazde k sexi chrbtu

Najlepším a určite aj najzákladnejším cvikom na získanie vypracovaného chrbta sú zhyby na hrazde.  

 

Plank: cvik, z ktorého budete mať super teloPlank: cvik, z ktorého budete mať super telo

Plank či doska je výborný izometrický cvik, ktorý sa dá zaradiť medzi komplexné cviky. 

 

Trénujeme svoje telo: vysoko účinné kľukyTrénujeme svoje telo: vysoko účinné kľuky

Kľuky (slangovo kliky) predstavujú základný cvik, ktorý každý z vás určite pozná.


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Všestranný angličák zaručí telu skvelé výsledky

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 972
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.