9. MÁJ 2016

Swing je účinný aj na odbúravanie tuku

Ide o veľmi účinný cvik, ktorý sa momentálne dostáva na výslnie. 

Vykonávanie cviku swing ste v poslednej dobe určite videli snáď v každej posilňovni. 

Swing 

Swing je súčasťou kondičného a aj silového tréningu, ktorý sa vykonáva najčastejšie s fitnes pomôckou kettlebell, ale dá sa cvičiť aj s činkou.

Ako tento cvik správne vykonávať?

  • Uchopte kettlebell (jednoručku) do zvesených rúk medzi nohami v miernom predklone, ale dávajte pozor, aby ste mali rovný chrbát.
  • Pohoďte ju krátkym pohybom medzi nohy smerom k sebe.
  • Následne pomocou vyrovnania nôh, práce bokov a súčasným pohybom natiahnutých rúk hore činku predpažte.
  • Nechajte činku z hornej polohy opäť kontrolovane klesnúť medzi nohy a hneď prejdite k ďalšiemu švihu hore.


Zdroj video: www.youtube.com

Základné výhody swingu

  • Pomáha budovať vytrvalosť celého tela a aj explozívnu silu – pri jeho cvičení sa veľmi dobre naučíte, ako prenášať explozívnu silu z nôh cez trup až do hornej časti tela.
  • Je veľmi účinný na odbúravanie tuku – swing predstavuje anaeróbny tréning, ktorý výhodne naštartuje metabolizmus. Veľmi účinné je cvičiť ho formou tabaty. Nastavte si časovač na intervaly v pomere 2:1, a to nasledovne – 20 sekúnd cvičenia a 10 sekúnd oddychu v počte 8 cyklov. Tento tréning zaraďte do 3 – 4-krát do týždňa. Hoci vám nezaberie takmer žiadny čas (4 minúty), je veľmi účinný. 
  • Posilňuje veľkú časť tela – ťažké švihy posilňujú chrbát, plecia, predlaktie a aj nohy.
  • Buduje vytrvalosť a kondíciu – či už ho zaradíte ako samostatnú jednotku vo forme tabaty, ako som vám popísal vyššie, alebo do kruhového tréningu, alebo ho spojíte do supersérie s iným cvikom, vaše srdce a metabolizmus určite leňošiť nebudú. Okrem vyššie menovaných superlatív má hlavnú silu práve v kondičnej náročnosti, ktorá je spôsobená množstvom zapojených svalov a jeho explozívnou povahou. Takže, či už ste začiatočník alebo profesionál, zaradením tohto cviku do svojho tréningu nikdy nič nestratíte.

Pred každým tréningom odporúčam vykonať dynamický strečing a po tréningu statický. Ak budete swing vykonávať ako samostatný cvik, zvoľte si takú váhu, aby ste dokázali vykonať 12 až 15 opakovaní v troch sériách.   

Zdroj: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Tricepsové extenzie nad hlavouTricepsové extenzie nad hlavou

Na účinné precvičenie tricepsov existuje viacero cvikov. Jedným z nich sú aj tricepsové extenzie nad hlavou. 

 

Útok na prsia – pevné a sexi prsia vďaka cvičeniuPevné prsia iba „s trochou" cvičenia?

Mnohé ženy vo fitcentre sú presvedčené, že posilňovací tréning zmenší veľkosť ich pŕs. Aká je pravda?

 

Negatívne opakovania na zväčšenie sily a objemuNegatívne opakovania na zväčšenie sily a objemu

Pri negatívnych opakovaniach sa využíva skutočnosť, že v brzdiacej (negatívnej) fáze opakovania zvládnete spúšťať väčšiu záťaž, ako vytlačiť späť. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Swing je účinný aj na odbúravanie tuku

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 972
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.