31. AUG 2016

Dvíhanie bedier na fitlopte

Tento cvik je veľmi vhodný pre každého, kto si chce posilniť a vyformovať sedacie svaly. 

Okrem posilnenia sedacích svalov má pozitívne účinky aj na spevnenie svalov v oblasti driekovej chrbtice.

Výhody vykonávania dvíhania bedier na fitlopte

Efektivita tohto cviku nepozostáva iba zo samotného pohybu. Veľké pozitívum tu zohráva aj to, že pohyb je vykonávaný na vratkej lopte, a preto musí telo udržiavať stabilitu. Znamená to množstvo ďalších stabilizačných pohybov, ktoré pomáhajú zapájať aj drobné vnútorné svaly pozdĺž chrbtice. Cvik tým získava nový významný rozmer z hľadiska zapájania svalov okolo chrbtice v porovnaní so zdvíhaním bedier iba na zemi.

Hlavné zapojené svaly

Pri tomto cviku sa zapájajú svaly spodnej časti chrbtice, brušné svaly a sedacie svaly.

Prevedenie cviku

  • Ľahnite si na chrbát s pätami a časťou chodidiel na fitlopte a ruky majte položené na zemi vedľa tela.
  • Pokrčte nohy do pravého uhla, pričom hamstringy by sa nemali dotýkať fitlopty celou plochou.
  • Zdvíhajte trup do polohy, keď budete mať nohy v jednej rovine s trupom (nesnažte sa ísť za túto pozíciu), vo vrcholnej pozícii sa snažte napnúť sedacie svaly.
  • Vráťte sa do počiatočnej polohy a cvik opakujte.


Zdroj: youtube.com

Vykonávajte 3 až 4 série po 15 až 18 opakovaní.

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Unožovanie v stoji pre sexi stehnáUnožovanie pre sexi stehná

Pri precvičovaní nôh je veľmi dôležité posilniť všetky časti, pretože každá má svoju úlohu a spoločne tvoria komplex. 

 

15-minútový hiit na precvičenie celého tela15-minútový HIIT na precvičenie celého tela

Nič vám tak nepozdvihne sebadôveru, ako štíhly a vyformovaný trup i pekne tvarované paže. 

 

Tréning na ruky a prsia pre ženyTréning na ruky a prsia pre ženy

Každá žena chce mať pevné prsia a ruky. Na to však nestačí iba schudnúť, ale je treba vykonávať aj správne cviky na komplexné precvičenie uvedených partií. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Dvíhanie bedier na fitlopte

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 978
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.