19. AUG 2016

15-minútový HIIT na precvičenie celého tela

Nič vám tak nepozdvihne sebadôveru, ako štíhly a vyformovaný trup i pekne tvarované paže. 

Ak spevníte aj svaly spodnej polovice tela, dosiahnete veľmi dobre vyváženú postavu. Vhodným tréningom na precvičenie celého tela je HIIT.

HIIT

Tento typ tréningu High Intesity Interval Training (vysoko intenzívny intervalový tréning) je veľmi účinný, hoci trvá iba pomerne krátko. Striedajú sa pri ňom intervaly s nízkou alebo strednou intenzitou a intervaly s vysokou intenzitou. HIIT je oveľa účinnejší ako kardio, pretože neumožňuje vášmu telu prispôsobiť sa jednej úrovni intenzity, čím telo dostane kvázi šok. To má za následok zvýšené spaľovanie tukov. Okrem toho pri tomto tréningu rastie aj svalová hmota a anabolizmus opäť prospieva spaľovaniu tukov.  

Ako začať s HIIT

Začať by ste mali s jedným cvikom, ktorý budete vykonávať v maximálnom tempe po dobu 30 sekúnd a striedať ho napríklad s pochodovaním na mieste v miernom tempe 60 sekúnd. Vykonajte 10 okruhov. Ako cvik si môžete zvoliť napríklad beh, skákanie na švihadle, beh po schodoch, výpady, skákajúceho panáka, šprint na mieste a pod.

Príklad tréningu HIIT

Ak už pre vás tréning s jedným cvikom nie je zábavný, je vhodné zaradiť viacero cvikov a tie striedať. Uvediem vám príklad, ako by mohol tréning vyzerať:

  • drepy s preskokom
  • beh na mieste s vysokými kolenami
  • angličáky
  • skákajúci panák
  • pavúčie kľuky

Opakujte všetkých päť cvikov. Jednotlivé cviky vykonávajte 30 sekúnd a medzi jednotlivými cvikmi si dávajte prestávky 60 sekúnd a počas nich pochodujte na mieste v miernom tempe, aby ste nevychladli.

Hlavné výhody HIIT

  • Neprichádzate o svalovú hmotu.
  • Nebudujete si len svaly, ale aj kondíciu.
  • Výsledky sa dostavia pomerne skoro.
  • Môžete ho vykonávať takmer kdekoľvek.
  • Tuk spaľujete aj po tréningu.
  • Šetríte čas.

Zdroj foto: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Tréning na ruky a prsia pre ženyTréning na ruky a prsia pre ženy

Každá žena chce mať pevné prsia a ruky. 

 

Nezastavil ho ani hendikep. spartan race zvládol so cťouNezastavil ho ani hendikep. Reebok Spartan Race zvládol so cťou

Maroš Kudlík sa riadi heslom, že kde je vôľa, tam je aj cesta.

 

Cviky s vlastnou váhou, ktoré počas leta oceníteCviky s vlastnou váhou, ktoré počas leta oceníte

Čo robiť, keď máte bruško trochu mľandravé, tricepsy ovísajú a zadok na tom tiež nie je najlepšie? 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 15-minútový HIIT na precvičenie celého tela

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 972
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.