19. SEP 2016

Ako sa dostať do formy po lete, keď sme cvičenie flákali

Dôležité je nepanikáriť. Žiadne hladovky vám určite nepomôžu.

Na dovolenkách väčšinou konzumujete potraviny s iným podielom soli a korenia ako doma, čo má vplyv na viazanie vody v tele a na metabolizmus. Okrem toho na pláži je veľmi zložité dodržiavať správny pitný režim a ak telo nemá dostatok vody, tak sa okamžite zavodňuje.

Väčšinou sa tento problém vyrieši po niekoľkých dňoch po tom, ako sa vrátite späť k vyváženej strave a k tréningu.  

Úprava jedálnička po lete

Ako som už spomenul vyššie, zabudnite na drastické diéty. Určite by ste však mali zvýšiť príjem potravín s vyšším podielom vody (zelenina, ovocie). Popri ovocí a zelenine sem možno zaradiť aj tzv. aktivátory. Aktivátory predstavujú potraviny, ktoré dodávajú telu dostatočné, ale nie nadbytočné množstvo energie, ktoré vie telo dokonale spotrebovať a neukladá ho vo forme podkožného tuku. Dôležitá je, samozrejme, aj správna úprava jedla. Odporúčam varenie, dusenie, restovanie, zapekanie a grilovanie.

  • Látky patriace medzi aktivátory: ovocie, zelenina, mäso, ryby, vajcia, mlieko a mliečne výrobky, voda, tofu.

Tréning po lete

Počas letných, ale aj jesenných mesiacov je veľmi vhodné cvičiť ráno. Tréning by mal byť určite intenzívny, ale nie dlhý. V tomto prípade je veľmi vhodnou voľbou tabata tréning. Ide iba o 4-minútový tréning, ktorý vám zaručene zabezpečí pozitívne výsledky.

Ako funguje tabata

Tabata je kombinácia aktívnej a oddychovej fázy cvičenia. Pri tomto cvičení je veľmi dôležité cvičiť počas aktívnej fázy skutočne na maximum! Aktívna fáza trvá 20 sekúnd a oddychová 10 sekúnd (v tejto fáze sa snažíte čo najviac vydýchať). Veľmi vhodnou voľbou cvikov do tohto cvičenia je napr. jumping jack, angličák, drep s výskokom, ale môžete cvičiť čokoľvek, na čo máte práve chuť.

Vďaka týmto zmenám by ste sa po dovolenke mali dostať späť do formy vo veľmi krátkom čase. 

Zdroj foto: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Tréning na doma na zadok a stehnáTréning na doma na zadok a stehná

Ak chcete mať pekný zadok a stehná, dá sa to dosiahnuť aj bez navštevovania posilňovne. 

 

7 dôvodov, prečo nechudneme podľa predstáv7 dôvodov, prečo nechudneme podľa predstáv

Čím skôr sa zbavíte tuku v oblasti bruška, tým skôr môžete vypustiť z hlavy obavy z ochorení, ako rakovina, problémy so srdcom a ďalšie.

 

Máme ďalší dôkaz, že váha je len číslo!Máme ďalší dôkaz, že váha je len číslo!

Romanka je príkladom toho, že hmotnosť je pri chudnutí nepodstatná – vyformovala si telo a získala cennú svalovú hmotu, aj keď váhový úbytok až taký značný nebol. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako sa dostať do formy po lete, keď sme cvičenie flákali

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 971
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.