8. MAR 2017

4 minúty k sexi brušku denne

V poslednej dobe sa tabata teší veľkej obľube. Treba sa však pripraviť na to, že si dáte poriadne do tela, a to za krátky čas. 

Výsledkom však budú nielen pekné svaly, ale aj kvalitná kondička.

Čo je to tabata

Ide o verziu HIIT, čo v preklade znamená vysoko intenzívny intervalový tréning. Je založený na pravidelných opakovaniach 20-sekundového cvičenia a ďalších 10-tich sekundách oddychu. Robí sa 8 takýchto opakovaní. To znamená, že vám nezaberie viac ako 4 minúty, no aj napriek tomu sa pri tom poriadne zapotíte.

Aké cviky zaradiť do tabaty?

Okrem minimálneho časového zaťaženia má tabata aj ďalšiu výhodu a to, že je v nej možno cvičiť v podstate všetky druhy cvikov. Pred tabatou je určite nevyhnutné vykonať rozcvičku a dynamický strečing. Po odcvičení statický strečing. Celý tréning môžete precvičovať jednu svalovú partiu (cviky na brucho, na nohy...), alebo celé telo (jumping jack, beh na mieste...).

Tabata na brušné svaly

  • Vytáčanie tela do bokov vo vzpore – umiestnite si telo do planku (ľahnite si na podlahu tvarou k zemi, lakte ohnite do pravého uhla a váhu tela umiestnite na predlaktia a špičky nôh. Panvu držte mierne podsadenú tak, aby ste mali rovný chrbát. Vaše telo musí tvoriť priamu líniu od hlavy až k pätám) a striedavo sa nakláňajte do bokov tak, že sa snažíte položiť päty na zem.
  • Striedanie planku na dlaniach a na predlaktiach – z planku na predlaktiach sa vytláčajte do planku na zápästiach.
  • Dvíhanie panvy v planku na predlaktiach – umiestnite sa do polohy planku na predlaktiach a zdvíhajte panvu nad počiatočnú polohu a späť do počiatočnej polohy.
  • Bočný plank – ľahnite si na jednu stranu tela, pričom majte vystreté nohy. Predlaktie si oprite o zem tak, že lakeť je pod ramenom a predlaktie je pred telom a k nemu zviera približne 90-stupňový uhol. Druhú ruku majte položenú na boku tela. Kontrakciou šikmých brušných svalov sa zdvihnete, aby bolo telo v jednej línii.
  • Opakujte prvý cvik.
  • Opakujte druhý cvik.
  • Opakujte tretí cvik.
  • Opakujte štvrtý cvik, ale vymeňte si ruky.

Hoci tento tréning určite nebude najľahší, bude veľmi účinný. Dôležité je nevzdať sa, ale zotrvať. Výsledky sa určite dostavia.  

Zdroj foto: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Karpálny tunel – čo je to a aké cviky pomôžu?Karpálny tunel – čo je to a aké cviky pomôžu?

Syndróm karpálneho tunela je zdravotný problém, ktorý sa v poslednej dobe objavuje u viac a viac ľudí. 

 

Cviky na uvoľnenie krčnej chrbtice pre každéhoCviky na uvoľnenie krčnej chrbtice pre každého

Bolesti v oblasti krku sa objavujú čoraz častejšie.

 

Cviky, ktoré si môžete zacvičiť už ráno v posteliCviky, ktoré si môžete zacvičiť už ráno v posteli

Veľa ľudí sa často vyhovára, že nemôžu cvičiť, pretože nemajú čas, alebo keď prídu domov z práce, tak sú už veľmi unavení. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 4 minúty k sexi brušku denne

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 1343
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.