Ešte stále stíhaš - pridaj sa do REŠTART VÝZVY, začať môžeš kedykoľvek

Čo potrebujete vedieť, keď chcete schudnúť a vidieť výsledky?

Hovorí sa, že menej je viac. Aj 10, či 20 minút sa počíta. Platí to aj pri cvičení?

Čo potrebujete vedieť, keď chcete schudnúť a vidieť výsledky?
Zdroj: Natália Jakubcová pre Supershape
5. JAN 2024

Boli časy, boli, keď som fungovala spôsobom, že som šla do fitka raz do týždňa. Parádne som sa zničila a potom zase týždeň nič. Alebo aj 2 mesiace nič. Proste to akosi u mňa nefungovalo. 

Potom nastali iné časy, keď som po pôrode potrebovala zhodiť nadbytočných 13 kíl a nemohla som odísť ani do toho fitka. Jediné, čo som vedela cvičiť bola power joga. Úprimne, už si ani nepamätám, kde to vzniklo. Možno som to niekde čítala. Ako vy teraz čítate moje slová a myšlienky. Tak som si jedného dňa povedala, že budem cvičiť 15 minút denne. A uvidíme, čo to spraví. Tých nerušených 15 minút som si pre seba vedela zariadiť. 

Prečítajte si aj: Sebaláska očami Janky Šimkovič: Bojovať za seba by sme mali každý deň

Čo sa stalo?

Ani som si nemyslela, že toto, povedzme spontánne rozhodnutie, bude tak zlomové v mojom živote. Pretože odvtedy cvičím pravidelne. Áno, aj tých kíl som sa zbavila. Trvalo mi to zhruba 8 mesiacov, aby som mala postavu takú, akú pred otehotnením. A že vraj ešte krajšiu, ako tvrdil môj muž. Tréningmi som zhadzovala tuk, ale zároveň naberala svaly. Takže som ostala pevná, s pekne vytvarovaným telom. Aj pre mňa to bola príjemná zmena. 

Najkrajšia zmena však bolo to, že som konečne preťala ten bludný kruh cvičenia a necvičenia. Začnem, necvičím, zase začnem, zase nič. Niekedy som mala úplné výčitky, že som neschopná. Ako je možné, že iní to dajú v pohode, a ja nie? Chcelo to len systém.

Čo potrebujete vedieť, keď chcete schudnúť a vidieť výsledky?

Ako na to? 

Radšej si zacvičte menej ale pravidelne. Prečo? Z mojej skúsenosti tu vidím dva dôvody:

1. Budujete si návyk

Ak chceme niečo zmeniť, niečo nové začleniť do života, čo sme predtým nerobili a v čom sa navyše musíme premáhať a prekonávať, potrebujeme si najprv vybudovať návyk. To je to najdôležitejšie. Naučiť hlavu, že toto je tá aktivita, ktorú chcem a potrebujem robiť. Aj keď sa mi nebude chcieť. Zuby si tiež umývame každý deň, aj keď sa nám to niekedy nechce. Ako si vybudovať návyk? V tom je ten kľúč. Tak, že tú aktivitu, v tomto prípade tréning, budeme opakovať dookola, kým nebude už stálou súčasťou nášho života. 

Preto sa mi týmito krátkymi tréningmi podarilo spraviť z cvičenia návyk. Doslova – akýsi rituál. Tým, že to netrvalo dlho, vždy som to stihla. Po čase som prestala rozmýšľať, či sa mi chce alebo nechce. Jednoducho som išla a cvičila. Môže to byť aj 5 minút, aj 10 minút. Dôležité je, že to budete opakovať a nebudete vynechávať. 

Ak chceme niečo zmeniť, potrebujeme si najprv vybudovať návyk. V tom je ten kľúč.

2. Tak ako hlava, aj telo si zvyká postupne

To, že som nezmordovala telo hneď hodinovým náročným tréningom, má tiež svoj dôležitý význam. Keď sa ako netrénovaní ľudia ocitneme v tréningu, kde ledva lapáme po dychu a sme neustále pozadu, má to väčšinou opačný účinok. Veľakrát sa na tréning nedostaneme. Máme pocit, že tam nepatríme. Niečo iné je, keď tréning zvládame a máme pocit, že sme ho plnohodnotne zvládli. Telo si tiež potrebuje zvykať na pohyb postupne. Tie hnusné svalovice málokto bude brať motivujúco. 

Mojich 15 minút bolo presne o tom, že som sa stále cítila sviežo a energicky aj napriek tomu, že som pri malých deťoch toho veľa nenaspala. Mohla som skúsiť aj náročnejšie tréningy, aj dlhšie, ale v tej dobe by to malo asi ten opačný účinok. 

Janka Šimkovičová

Majte pripravené tréningy 

Jedna z vecí, ktorá vám pomôže plniť váš cieľ, a to budovať si návyk pravidelného cvičenia, je mať už konkrétne tréningy. Také, ktoré majú zmysel, sú vysvetlené a viete, čo v nich cvičíte. Vyhľadávanie tréningov mi niekedy zaberalo neskutočne veľa času. Často to skončilo tým, že som nič neodcvičila, lebo už som nemala chuť. Stávalo sa mi, že som tréning začala, a po pár minútach netušila, čo tam robíme. Aj preto som neskôr založila platformu Supershape, kde nájdete množstvo online tréningov podľa zamerania. Trénerom rozumiete a tí sa snažia viesť vás čo najlepšie. Máme tam aj filter, v ktorom si tréningy vyhľadáte podľa času. Pomáha to aj mne osobne.

Prečítajte si aj: 33 vs. 40 rokov: Aj vy môžete vyzerať a cítiť sa lepšie vďaka Reštart výzve

Keď k tomu chcete pridať aj jedálniček, ktorý vás v ničom neobmedzuje, môžete vyskúšať rovno Supershape Reštart výzvu. Budete mať tréningy, jedálniček a mnoho edukačných videí na jednom mieste. A nebudete v tom samy. Našich výziev sa zakaždým zúčastňuje niekoľko tisíc žien. 

Výzvu pôjdem aj ja. To, ako mi to ide, môžete sledovať na mojom profile @janasimkovic. Teším sa na vás. 

Jana Śimkovič - instagram

Ak chcete schudnúť a zmeniť svoje telo i život, v našej novoročnej Supershape Reštart výzve vám ponúkame pomocnú ruku a prepracovaný návod ako to dosiahnuť. Tento program pod vedením skúsených špecialistov je zostavený odborníkmi z oblasti výživy a cvičenia tak, aby sa vám podarilo získať správne pohybové a stravovacie návyky, nevyhnutné pre vyformovanie tela a udržanie váhy bez obmedzovania a hlúpych diét. Pridajte sa k nám a zmeňte svoj život!

banner restart vyzva 2024


Autor článku

Janašlm

Jana Šimkovičová

Píšem o tom, čo práve zažívam, a je toho veľa! Všetko sa v mojom živote točí okolo zdravého životného štýlu. Mám taký cieľ, a myslím, že reálny. Žiť spokojný, vyrovnaný a pohodový život. Ak to máte podobne, tak vás môžem na jeho ceste sprevádzať.

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Čo potrebujete vedieť, keď chcete schudnúť a vidieť výsledky?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.