7. NOV 2016

Účinné cviky na sexi lýtka

Veľa žien, ale aj mužov má často problémy s lýtkami. Táto svalová partia vo väčšine ťažko reaguje na tréning, pretože jej tvar je stanovený geneticky.  

Dôležité je však nezúfať. Aj keď to môže ísť ťažko, pôjde to a vy budete na svoje lýtka pyšný. 

Fyziológia lýtok

Najviditeľnejším svalom je gastrocnemius, ktorý spája šľachu s kolenom. Sval pod ním je menší soleus a je rovnako upevnený na koleno. Dôležitosť tréningu lýtka je hlavne zameraná na gastrocnemius pretože ten pokrýva 70 %.

Cviky na precvičenie lýtok

Lýtka treba precvičiť z každého možného uhlu. Napríklad začnite prvú sériu cviku so špičkami rovnobežne smerujúcimi pred telo, čo zabezpečí zaťaženie obidvoch vnútorných aj vonkajších strán lýtkových svalov. V druhej sérii zaťažíte vonkajšie strany svalov tak, že špičky nasmerujete viac smerom ku sebe a päty mierne od seba. V ďalšej sérii urobte presný opak, keď nasmerujete špičky viac od seba a päty pootočíte mierne ku sebe. Takto zaťažíte viac vnútorné strany lýtkových svalov. Používajte tento spôsob zaťaženia pod rôznym uhlom a dopracujete sa k vytúženému výsledku. Pre zdokonalenie napätia v lýtkach počas výponu podržte váhu v pozícii, keď sú maximálne napnuté na 2 až 3 sekundy.

Výpony v stoji

Zapojený sval: gastrocnemius

Tento cvik sa vykonáva za fixácie nôh v kolene a používania len práce chodidiel, keď tlačíte špičkou chodidla celú svoju váhu nahor. Tento cvik sa môže prevádzať jednonožne alebo v prípade použitia posilňovacieho stroja obidvomi nohami naraz

Výpony v sede

Zapojený sval: soleus

Tento cvik spočíva v plnom rozsahu pohybu z bodu, keď sú lýtka úplne napnuté až do úplnej kontrakcie výponu.

Oba uvedené cviky vykonávajte v troch sériách po 15 až 20 opakovaní. Keďže lýtkové svaly patria k tým rýchlo sa regenerujúcim, je vhodné ich precvičovať aj 2 až 3-krát do týždňa.

Dodržujte tento tréning, šokujte svoje svaly rôznymi tréningovými metódami a nebudete patriť medzi tých, ktorí potrebujú schovávať svoje nohy pred zrakom iných.

Zdroj foto: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Vyskúšajte supertrénig. plyometrické cviky zlepšia vašu silu i kondíciuVyskúšajte supertrénig. Plyometrické cviky zlepšia vašu silu i kondíciu

Plyometrický tréning je vhodný ako pre mužov, tak aj pre ženy. Zjednodušene povedané, plyometrické cviky sú určené na rozvoj schopnosti svalov vyprodukovať čo najväčšiu silu a v čo najkratšom čase. 

 

Kedy cvičiť kardio? na začiatku, alebo na konci cvičenia?Kedy cvičiť kardio? Na začiatku, alebo na konci cvičenia?

Veľa ľudí si myslí, že ak vykonajú kardio tréning hneď na začiatku, potom ich už čaká iba tréning s činkami.

 

Ako si dobre zacvičiť, aj keď sa mi veľmi nechce?Ako si dobre zacvičiť, aj keď sa mi veľmi nechce?

V tréningu by sa mali nachádzať hlavne cviky, pomocou ktorých precvičíte maximálny komplex svalov, ktoré sa dajú začleniť do 4-minútovej tabaty. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Účinné cviky na sexi lýtka

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 977
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.