21. OKT 2016

Sú hlboké drepy účinnejšie ako tie polovičné?

Hlboký drep by mal byť pre každého úplne prirodzený pohyb, ak ste ho však veľa rokov nevykonávali, zvyknúť si naň bude pomerne náročný a zdĺhavý proces.

Ako vykonávate drepy? Robíte ich iba do polovice, alebo ich necvičíte vôbec a používate radšej stroje? Ak je odpoveď na druhú otázku áno, tak mi verte, že o veľmi veľa prichádzate.

Drepy, a hlavne tie hlboké, by vo vašom tréningu mali byť určite na popredných pozíciách.

Prečo sa nevyhýbať hlbokým drepom?

Kolenné kĺby sú najsilnejšie v plnom pokrčení. Ak si všimnete malé deti, keď sa hrajú na pieskovisku, vždy sú v hlbokom drepe bez akéhokoľvek poškodenia kolien. Okrem toho aj všetci vzpierači s vysokými váhami drepujú až na dno, pričom k poškodeniu dochádza naozaj iba minimálne.

Základné výhody hlbokých drepov

  • Zvýšenie sily – drepy vám pomôžu okrem nôh posilniť aj stred tela.
  • Budovanie svalov – vykonávanie hlbokých drepov je oveľa ťažšie, ako tých polovičných a to má vplyv na hormonálne zmeny v organizme (zvyšuje sa prirodzené vylučovanie testosterónu, čo anabolicky pôsobí na organizmus).
  • Posilnenie kolien a predchádzanie zranení.

Dôvody, prečo nedokážete vykonávať hlboké drepy

  • Slabé Vastus Medialis – tieto svaly sa nachádzajú na vnútornej strane kolena. Pomáhajú dostať telo z hĺbky a držať kolená od seba.
  • Slabé hamstringy – ich úlohou je ohnúť koleno a rozšíriť boky.
  • Skrátené lýtkové svaly.
  • Zlá mobilita chodidiel.
  • Slabé telesné jadro.

Hlboký drep môže vykonávať každý. Dávajte si však pozor!

Hlboký drep, by mal byť pre každého úplne prirodzený pohyb, ak ste ho však veľa rokov nevykonávali, zvyknúť si naň bude pomerne náročný a zdĺhavý pohyb. Treba ale pripomenúť, že bez kompenzačných cvičení, pomocou ktorých sa zbavíte vyššie spomenutých dôvodov, ktoré vám bránia vo vykonávaní hlbokých drepov, by ste sa im mali radšej vyhnúť.

Zdroj foto: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Ako posilniť hlboký stabilizačný systémAko posilniť hlboký stabilizačný systém

Stred tela a svaly, ktoré ho vytvárajú, predstavuje najdôležitejšiu časť tela zapájanú pri každom pohybe. 

 

Návod na spevnenie stehien špeciálne pre ženyNávod na spevnenie stehien špeciálne pre ženy

Stehná sú veľmi často partiou, ktorá si vyžaduje zvláštnu pozornosť, čo sa týka spevnenia a chudnutia.

 

Krásny a pevný zadok potrebuje veľa hlbokých drepovAko vyformovať zadok trochu netradične?

Mať sexi zadok neznamená, že ho musíte mať vychudnutý na kosť. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Sú hlboké drepy účinnejšie ako tie polovičné?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 977
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.