18. OKT 2016

Návod na spevnenie stehien špeciálne pre ženy

Stehná sú veľmi často partiou, ktorá si vyžaduje zvláštnu pozornosť, čo sa týka spevnenia a chudnutia.

Avšak, ako pri každej svalovej partii, aj tu platí, že sa to určite dá. Treba mať pevnú vôľu a chuť.

V prvom rade si však aj v tomto smere treba uvedomiť, že 70 až 80 % úspechu tvorí správna strava. Ak sa budete nevhodne stravovať, bude to veľmi ťažké a výsledky sa budú dostavovať iba veľmi pomaly.

Ako má vyzerať zdravé a primerané stravovanie?

Veľmi dôležité je sledovať, aby :

  • počet jedál za deň bol 5 až 6, pričom prestávky medzi jedlami by mali predstavovať 2,5 až 3 hodiny,
  • váš jedálniček bol pestrý, ale neobsahoval jednoduché sacharidy (jednoduché sacharidy je najlepšie z jedálnička celkom vylúčiť),
  • ste dostatočne veľa pili (približne 3 litre), pričom by v žiadnom prípade nemalo ísť o alkohol a kávu,
  • ste mali pomer živín bielkoviny 35 %, sacharidy 45 % a tuky 20 %.

Ďalšiu veľmi dôležitú úlohu má správne cvičenie

Musíte zistiť, či vám viac sedia série s nižšou záťažou, ale s vyšším počtom opakovaní, alebo série s vyššou záťažou a s nižším počtom opakovaní. Nedá sa to určiť na 100 %, hoci často ste už určite počuli, že na chudnutie je vhodnejšia prvá možnosť. Nemusí to tak však platiť pre každého!

Vhodnou voľbou je po cvičení zapojiť aj aeróbnu aktivitu v trvaní 20 minút (bežecký pás, stacionárny bicykel...).

Vhodné cviky

  • hlboké drepy s veľkou činkou alebo s jednoručnými činkami
  • výpady v chôdzi s veľkou činkou alebo s jednoručnými činkami
  • panvový most s kotúčom na bedrách
  • zanožovanie v kľaku so záťažou (jednoručku si vložte medzi hamstring a lýtkový sval)
  • leg-press, pričom chodidla si umiestnite čo najvyššie

Ak zistíte, že vám viac vyhovuje prvá možnosť cvičenia (veľa opakovaní s malou váhou), všetky cviky vykonávajte v troch sériách po 20 až 25 opakovaní. V druhom prípade (málo opakovaní s veľkou váhou) v štyroch sériách po 8 až 10 opakovaní.

Verím, že správnym stravovaním a vykonávaním tohto tréningu aspoň 2-krát týždenne získate vaše vysnívané štíhle a pevné stehná.

Zdroj foto: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o:

Efektívny kruhový tréning stvorený aj na odcvičenie domaEfektívny kruhový tréning stvorený aj na odcvičenie doma

Tento typ tréningu má veľmi veľkú výhodu v tom, že si pomocou neho môžete spevniť svalstvo, vyformovať postavu, zlepšiť kondíciu a aj spáliť kalórie. 

 

Dievča z malého slovenska dobíja veľký svet fitnesDievča z malého Slovenska dobýja veľký svet fitnes

Mladá, krásna, talentovaná a mimoriadne úspešná. Adela Ondrejovičová  už v mladom veku stihla dosiahnuť viac, než si jej rovesníci dokážu predstaviť.

 

Akčný hiit tréning zložený z výkopov a výpadovAkčný HIIT tréning zložený z výkopov a výpadov

Ak sa vám už teraz v jeseni nechce ísť po príchode z práce cvičiť von, veľmi dobrou formou cvičenia je HIIT. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Návod na spevnenie stehien špeciálne pre ženy

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 977
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.