23. NOV 2015

Skákajúci panák: cvik, ktorý účinne spaľuje tuky

Predstavuje klasický kondičný cvik, ktorý sa vykonáva počas hodín telesnej výchovy v školách po celom svete.

Jeho veľkou výhodou je, že zvyšuje metabolizmus a prehrieva ramenné a bedrové kĺby. Počas tohto cvičenia nejde o čo najvyšší výskok, ale o rytmický pohyb a plynulý skok.

Zapojené svaly

K hlavným zapojeným svalom patria: kvadricepsy a lýtkové svaly a k sekundárnym: deltové svaly, veľký sval chrbta a hamstringy.

Možná obmena

Vhodnou variáciou v tomto prípade je prekríženie rúk pred telom. Dochádza pri nej k lepšiemu pretiahnutiu prsných svalov a zadných deltových svalov. Prevedenie je úplne jednoduché – pred výskokom prekrížte ruky pred telom a po výskoku ich rozpažte.

Technika skákajúceho panáka

  • počiatočná poloha predstavuje stoj s rukami v pripažení s nohami rozkročmo na šírku ramien
  • vykonajte výskok, pričom nohy roztiahnite a ruky rozpažte až do polohy, že s nimi nad hlavou tlesknete
  • po druhom výskoku sa vráťte späť do počiatočnej polohy

Ako často cvičiť skákajúceho panáka?

Tento cvik je veľmi vhodné vykonávať formou HIIT. Zaručí vám to účinne spaľovanie tuku, pričom nestratíte veľa času v posilňovni. HIIT predstavuje vysokointenzívny intervalový tréning. Strieda sa v ňom cvičenie v maximálnej intenzite s cvičením v pokojovom tempe. Najlepšie rozloženie predstavuje 30 sekúnd maximálnej intenzity a 90 sekúnd pokojového tempa. Odporúčam vykonať 8 takýchto cyklov, ale maximálne trikrát do týždňa.

Chyby pri cvičení

Myslím si, že jedinou možnou chybou, ktorú môžete vykonať, je nedostatočný dynamický strečing pred cvičením.

Skákajúci panák je veľmi náročný na kondíciu, ale aj vysoko účinný na spaľovanie tukov. Preto sa v žiadnom prípade nevzdávajte, ak by ste zo začiatku mali s kondíciou problémy. Kondícia sa postupne zlepší a potom budete z tohto cvičenia už iba ťažiť. 

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Panvový most zatraktívni váš zadokPanvový most zatraktívni váš zadok

U žien predstavuje zadok problematickú časť tela, ktorá vekom stráca na atraktívnosti. Panvový most však pomôže príťažlivosť znova zvýšiť.

 

4 chyby, ktoré robíme pri cvičení kľukov4 chyby, ktoré robíme pri cvičení kľukov

Skoro každý ich pozná, no málokto ich má rád. A ešte menej ľudí vie, ako ich správne cvičiť.

 

Skracovačky sú základ pre vaše brušné svalySkracovačky sú základ pre brušné svaly

Skracovačky sú jedným zo základných a veľmi známych cvikov na brucho.

 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Skákajúci panák: cvik, ktorý účinne spaľuje tuky

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 971
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.