12. FEB 2015

Rozdiel v posilňovaní mužov a žien

Častá otázka mnohých žien ohľadom posilňovania je, či môžu cvičiť rovnako ako muži, či majú rovnaký podiel svalovej hmoty ako muži a aká je vlastne odlišnosť tréningu.

Najčastejšia chyba

Ženy si často myslia, že potrebujú špeciálne typy tréningov a sú presvedčené, že ak by cvičili rovnakým spôsobom ako chlapi, začali by sa im podobať. Bohužiaľ, je to z ich strany veľká chyba.

Hlavná vec, ktorú by mali mať na pamäti, je, že medzi mužom a ženou existujú hormonálne rozdiely. Ženské telo totižto neprodukuje také veľké množstvo testosterónu ako mužské, čo má za následok podstatne ťažšie naberanie svalovej hmoty u žien. Takže báť sa veľkého nárastu svalovej hmoty a dokonca za veľmi krátku dobu, ak zdvihnete činku ťažšiu ako 10 kg, sa určite nemusíte.

Typický tréning pre ženy

Väčšina žien, ktorá začína s fitnes, zamieri rovno na kardio prístroj a strávi na ňom 30-60 minút. Neznamená to, že by kardio tréning nebol dobrou voľbou. Udrží srdce v dobrej kondícii, ale čo sa týka formovania postavy, mal by byť až druhou časťou tréningu. Ak sa totižto kardio tréning vykonáva takú dlhú dobu na začiatku tréningu, väčšinou sa stráca chuť na zdvíhanie závaží alebo sa zdvíhajú iba veľmi ľahké činky. V takomto prípade sa potom výsledky takmer nedostavujú.

Lepší spôsob

Najdôležitejšie je uvedomiť si, že ak naozaj chcete zmeniť svoje telo, spojenie silového tréningu a dobrého stravovacieho plánu je tá správna voľba. 

Silový tréning

Silový tréning by sa pre vás mal stať prirodzeným typom tréningu. Vyskúšajte všetky typy tréningov a nájdite ten, ktorý sa vám bude najviac páčiť. Osobne by som vám však odporučil pri každom tréningu precvičiť celé telo formou kruhového tréningu. Cvičiť by ste mali o niečo kratšie ako muži (približne 30-45 minút), ale intenzívnejšie, z dôvodu nižšieho podielu svaloviny.

Stravovací plán

Akonáhle máte tréning pod kontrolou, treba sa sústrediť na zostavenie správneho stravovacieho plánu. Dávajte si pozor na jednu veľkú chybu! Veľa žien si myslí, že ak zaradí do tréningu aeróbny tréning, tak môže príjem potravín zvýšiť. Je to však omyl. Tejto chybe sa snažte vyhýbať. Telo bude totižto po namáhavom tréningu unavené, a keď prijmete veľký podiel potravín, tak si spálené tuky znova uloží.

Potrebujú teda muži a ženy trénovať inak?

Vo všeobecnosti platí, že muži aj ženy by mali používať rovnaké zásady a to: zdvíhanie ťažkých bremien, správne stravovanie a dostatok odpočinku, aby sa telo dokázalo regenerovať.

Rozdiel medzi posilňovaním u mužov a žien nastáva až pri veľmi nízkej úrovni tukov. Vtedy, keď sa snažíte zbaviť posledných percent tuku, je potrebné vykonávať niektoré veci mierne odlišne kvôli hladine estrogénu. Vtedy by ženy mali znížiť celkový objem tréningu, pretože ich telo sa bude oveľa ťažšie regenerovať. Inak môže byť tréning mužov a žien bez rozdielov. 

Odporúčame prečítať: Krátky tabata tréning, ktorý prinesie výsledky


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Rozdiel v posilňovaní mužov a žien

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 972
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.