30. JAN 2015

Krátky tabata tréning, ktorý prinesie výsledky

Máte dojem, že vám už bežný tréning nepomáha? Riešením by mohlo byť využitie vysoko intenzívneho intervalového tréningu a konkrétne protokolu tabata.

Čo to je tabata

Ide o krátky, intenzívny a hlavne záživný tréning, ktorý prináša výsledky. Týmto typom tréningu určite spálite tuk, získate kondíciu a spevníte si svaly. Princípom je odcvičiť predpísaný cvik v čo najväčšej intenzite počas 20 sekúnd, po ktorých nasleduje 10 sekúnd pauzy. Vykonáva sa osem sérií, teda tréning zaberie iba 4 minúty. Dôležité je upozorniť na to, že tento tréning nie je vhodné vykonávať viac ako 2-3 razy týždenne, pretože je dôležité poskytnúť telu dostatok času na regeneráciu.

Ako vykonávať tréning

Pred tréningom odporúčam vykonať jednoduché zahriatie, napríklad na bežiacom páse alebo na stacionárnom bicykli a dynamický strečing. Potom nasleduje vykonanie 4-minútovej tabaty, po jej skončení je najvhodnejšie venovať sa ľahkej aeróbnej aktivite, pomocou ktorej sa telo dostane do oddychového stavu. Tréning je dôležité zakončiť statickým strečingom.

Príklad tréningu

Každý z uvedených cvikov vykonajte buď v dvoch sériách za sebou, alebo po dokončení jedného cyklu opakujte cyklus znova. Jeden cyklus predstavuje štyri cviky.

Tréning

  • angličáky
  • skracovačky s vytáčaním
  • výskoky na lavičku
  • drepy

Tréning

  • preskoky cez švihadlo
  • príťahy kolien v sede
  • kľuky
  • jumping jacks

Začiatočníci to budú mať ťažké, preto im odporúčam vykonať iba jedno kolo, čo znamená jeden 4-minútový tréning. Pri pokročilejších cvičencoch sa môže počet zvýšiť až na 3 (medzi jednotlivými kolami si doprajte minútovú prestávku).

Pomôcky pri cvičení

Keďže sa pri tabate cvičí intervalovo, treba mať k dispozícií stopky, ktoré umožňujú nastaviť si intervaly. Ak také nemáte, na internete sa nachádza veľa bezplatných nástrojov. Tiež existujú aplikácie stiahnuteľné do mobilných telefónov. Keďže pri tomto tréningu je čas veľmi dôležitý, je predsa len dobré mať stopky.

Ak ste pripravení na bolesť a vyčerpanie, tabatu určite vyskúšajte. Dosiahnete požadované výsledky a vyhnete sa monotónnosti.

Odporúčame prečítať: Tabata tréning pre tých, ktorí bojujú s časom


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Krátky tabata tréning, ktorý prinesie výsledky

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 972
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.