23. MAR 2016

Prečo z tréningu nevynechať cviky na ramená

Veľa ľudí sa mylne domnieva, že základom tréningu rúk je iba precvičovanie bicepsov a tricepsov. 

Tieto svalové partie síce tvoria veľkú časť paží, ale veľmi dôležité je venovať pozornosť aj tréningu ramien. 

Moje odporúčania pre získanie pevných ramien

  • Keď nemáte čas, môžete cviky pokojne pospájať do supersérií (cviky vykonajte ako n-sériu bez prestávok medzi jednotlivými cvikmi. Až potom si oddýchnite a vykonajte tak ešte 3-krát).
  • Nesnažte sa dvíhať za každú cenu čo najťažšie váhy, ale, samozrejme, ani tie najnižšie.  Voľte záťaž, s ktorou zvládnete čistý a kontrolovaný pohyb tak, aby ste naozaj cítili prácu svalov.

Najlepšie cviky na ramená

Tlaky na ramená

Cvik začnite s činkami na úrovni ramien a tlačte ich nad hlavu. Následne sa vráťte späť do východiskovej pozície kontrolovaným spôsobom.

Predpažovanie

Ruky držte pred telom. Pomaly ich zdvíhajte natiahnuté pred seba, kým nebudú vo výške ramien. Potom sa pomaly vráťte do východiskovej pozície. 

Upažovanie

Ruky držte vedľa tela. Pomaly ich zdvíhajte natiahnuté do strán, kým nebudú vo výške ramien. Potom sa pomaly vráťte do východiskovej pozície. 

Zapažovanie

Uchopte dve jednoručky alebo fľaše s vodou, ruky majte spustené dole a predkloňte sa v páse dopredu tak, aby chrbtica bola rovná a hlava smerovala hore. S dlaňami k sebe zdvihnite záťaž na úroveň uší, pričom lakte majte mierne ohnuté. Záťaž spúšťajte späť do východiskovej pozície.

Koľko sérií a opakovaní by ste mali urobiť?

3 až 4 série po 8 až 10 opakovaní.

Zdroj foto: unsplash.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Zn. rýchlo a intenzívne. týmto kardio tréningom si dáte poriadne do tela!Zn. rýchlo a intenzívne. Týmto kardio tréningom si dáte poriadne do tela!

Cítite sa po zime mľandravo a neviete sa dočkať chvíle, keď vybehnete von?

 

10 cvikov s vlastnou váhou na účinné schudnutie10 cvikov s vlastnou váhou na účinné schudnutie

Pevnejšie a zdravšie telo vám bez problémov zabezpečí cvičenie s vlastnou váhou tela.

 

Krásny a pevný zadok potrebuje veľa hlbokých drepovKrásny a pevný zadok potrebuje veľa hlbokých drepov

Tak znie jednoduchá rada pre ženy. 

 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Prečo z tréningu nevynechať cviky na ramená

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 971
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.