17. NOV 2016

Poznáte rovnicu na meranie spálených kalórií?

Aká je spotreba kalórií pri športe a koľko kalórií spálite? 

Spaľovanie kalórií, resp. tukov, nie je až také rýchle, ako si myslíte. Po prebehnutí niekoľkých metrov ste neraz presvedčení, že ste spálili kilo tuku. Omyl! Ak sa pozriete na skutočnosť, tak zistíte, že telo, bohužiaľ, veľmi dobre hospodári s kalóriami – energiou. Na výpočet množstva spálených kalórií je potrebné, aby ste mali merač tepovej frekvencie. Pokiaľ máte kvalitný, ktorý vám automaticky vyráta spálené kalórie, zvyšok ani nemusíte čítať. Pokiaľ, ale máte iba základnú verziu, nižšie vám uvediem vzorce, podľa ktorých pomocou vašej priemernej tepovej frekvencie pri pohybovej aktivite, vašej váhy, veku, pohlavia a dĺžky aktivity vypočítate množstvo spálených kalórií.

Rovnice na výpočet

  • Pre mužov: Spálené kalórie = (0,2017 x vek v rokoch + 0,1992 x hmotnosť v kilogramoch + 0,6309 x priemerná tepová frekvencia – 55,0969) x (uplynutý čas v minútach/4,184)
  • Pre ženy: Spálené kalórie = (0,074 x vek v rokoch + 0,1265 x hmotnosť v kilogramoch + 0,4472 x priemerná tepová frekvencia – 20,4022) x (uplynutý čas v minútach/4,184)

Pri výpočte je dôležité dávať pozor na postupnosť matematických operácií, aby vám nevyšli nezmysly. Platnosť uvedených vzťahov je limitovaná hodnotou tepovej frekvencie v rozsahu 90 – 150 úderov za minútu.

Čo sa týka dôveryhodnosti uvedených vzťahov, podľa mňa ide iba o približné výpočty, pretože si myslím, že nikdy nebude možné stanoviť univerzálne platný vzťah pre všetkých ľudí, podľa ktorého by sa dalo vypočítať presné množstvo spálených kalórií. To preto, lebo spaľovanie kalórií ovplyvňuje aj veľa ďalších špecifických faktorov (teplota prostredia v ktorom cvičíte, trávenie prijatej potravy, množstvo svalov a pod.).  

Rada na záver

Na záver by som vám chcel povedať, že cvičenie s meraním spálených kalórií, aj keď pôjde vždy iba o orientačné hodnoty, bude vždy viac motivujúce a bude vás nútiť k vyšším výkonom.  

Zdroj foto: unsplash.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Ako si zostaviť svojpomocne vhodný tréningový plán?Ako si zostaviť svojpomocne vhodný tréningový plán?

Ak si chcete vytvarovať postavu, zväčšiť alebo spevniť svaly, zlepšiť si držanie tela a byť celkovo fit, je vhodné začať cvičiť. 

 

30-minútový efektívny tréning pre celé telo30-minútový efektívny tréning pre celé telo

Za 30 minút je možné precvičiť svaly celého tela a výrazne zvýšiť fyzickú kondíciu.  

 

Tréning so švihadlom urobí s vaším telom zázrakyTréning so švihadlom urobí s vaším telom zázraky

Skákanie cez švihadlo je pomerne jednoduchá, ale zato veľmi účinná fyzická aktivita, ktorej by ste sa mali pravidelne venovať. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Poznáte rovnicu na meranie spálených kalórií?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 977
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.