15. FEB 2017

Nový cvik na zadok? Vyskúšajte kmitanie na stranu

Určite každá žena túži po peknom, pevnom a vypracovanom zadku. Avšak veľakrát sa stane, že sa celý proces zabrzdí kvôli jednotvárnemu tréningu, v ktorom sa striedajú iba základné cviky.

Neverili by ste, ale práve táto skutočnosť je často dôvodom toho, že sa posilňovanie dostane až na pozíciu za vysedávaním pred televíziou, a odtiaľ sa už potom opäť znova veľmi ťažko vstáva. Práve pre takýto prípad je treba si tréningový plán vždy obohacovať novými cvikmi, ktoré vám tréning spravia oveľa viac zábavnejším. V prípade precvičovania zadku je veľmi dobrou voľbou kmitanie na stranu.

Hlavné zapojené svaly

K hlavným zapojeným svalom pri vykonávaní tohto cviku patrí veľký, malý, ale aj stredný sedací sval, a dokonca aj abduktory (odťahovače).

Prevedenie cviku

Ľahnite si na ľavý bok a nohy pokrčte do 90-stupňového uhla. Ľavú ruku si dajte pod hlavu a pravú vbok. Vaše telo musí byť vyrovnané a je dôležité, aby ste sa neprehýbali dopredu a ani dozadu. Samotné cvičenie prebieha tak, že zatiaľ čo päty máte stále položené na sebe, kolená od seba pomaly odťahujete. Cvičte pomaly a pri každom oddialení kolien do vášho maxima svaly na chvíľu stlačte. Opakujte 12 až 15-krát v 3 až 4 sériách na každú stranu.


Zdroj: youtube.com

S čím skombinovať kmitanie na stranu?

Ako som písal, cvičiť treba tak, aby ste to robili s radosťou a v žiadnom prípade nie z donútenia. Takže cviky si zaraďte do tréningového plánu tak, aby ste pomocou nich precvičili buď celé nohy (ak v daný deň precvičujete nohy), alebo celé telo (ak cvičíte touto formou tréningu). Ja osobne by som vám však vždy odporučil zaradiť na dôkladné precvičenie nôh drepy a výpady. Tieto dva cviky by ste si mali odcvičiť vždy a k nim následne pridať niečo nové.  

Dá sa vypracovať pekný zadok iba cvičením?

Určite nie! Hlavnú úlohu bude vždy zohrávať zdravá a vyvážená strava. To znamená zvýšenie príjmu bielkovín, zdravých tukov a zeleniny a zníženie sacharidov (z nich hlavne rýchlych cukrov).  

Úprava jedálnička zohráva až 80 % úspechu. Avšak, ak by sa vám naozaj nedarilo pohnúť so stravou, aj tak netreba na cvičenie zabudnúť. Treba si totižto uvedomiť, že aj málo je viac, ako nič.

Zdroj foto: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Mám prirodzene objemnejšie lýtka. dá sa to skorigovať cvičením?Mám prirodzene objemnejšie lýtka. Dá sa to skorigovať cvičením?

Ak patríte k ľuďom s objemnejšími lýtkami, určite nie ste práve nadšení (hlavne čo sa týka žien).

 

Netrápte svoje kĺby nesprávnym cvičenímNetrápte svoje kĺby nesprávnym cvičením

Cvičenie je dobré pre naše srdce, pomáha pri chudnutí a poskytuje mnoho výhod súvisiacich so zdravím. 

 

Správne dýchanie pri tréninguSprávne dýchanie pri tréningu je dôležité

Hoci je mu venuje málo pozornosti, dýchanie je kritickou zložkou úspešného tréningu. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Nový cvik na zadok? Vyskúšajte kmitanie na stranu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 1165
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.