13. FEB 2015

Mŕtvy ťah nie je len mužskou záležitosťou

Mŕtvy ťah je úžasný cvik. Ide o jeden z najlepších cvikov pre nárast celkovej sily. Ale nielen to, má podstatný význam aj pre zlepšenie fyzického vzhľadu. 

V žiadnom prípade nejde o cvik určený iba pre mužov. Existuje totižto veľa dôvodov, prečo by mali tento cvik cvičiť aj ženy. Jedným z najdôležitejších dôvodov je uvedomenie si vlastného silového potenciálu. To nikdy nesklame. Každého určite poteší, keď sa mu podarí zdvihnúť väčšiu váhu.

Strach z veľkých váh

Bohužiaľ, väčšina žien si stále myslí, že by nemali byť silné, že by mali cvičiť iba s malými váhami (činky maximálne do 5 kg). Dôležité je uvedomiť si, že ak ženy zodvihnú aj činku ťažšiu ako 5 kg, nestanú sa z nich svalnaté profesionálky. Je potrebné, aby si ženy uvedomili pravdu a zabudli na takého nezmysly. 

Výhody veľkých váh

Keď sa ženy dokážu povzniesť nad myšlienku o škodlivosti zdvíhania ťažkých váh a začnú naozaj tvrdo trénovať, ich výsledky budú úžasné.

Mŕtvy ťah

Tento cvik predstavuje skvelú voľbu v prípade, ak chcete schudnúť. Dôvodom je, že sa stimuluje veľké množstvo svalov, čím sa zrýchľuje metabolizmus a pália tukové zásoby. Takáto vec sa vám nikdy nepodarí, ak budete tráviť celý tréning na bežiacom páse alebo budete sedieť na strojoch na abdukcie a addukcie. Mŕtvy ťah buduje svaly hornej aj dolnej časti chrbta, zadku a hamstringy. 

Technika mŕtveho ťahu

Postavte sa tak, aby vaše chodidlá boli na šírku panvy pod osou činky. Prejdite do mierneho podrepu s tým, že vaše ramená budú priamo nad osou činky. Natiahnutými rukami uchopte činku nadhmatom, podhmatom alebo striedavým úchopom na šírku ramien. Poriadne sa nadýchnite a spevnite chrbát a brucho. Začnite zdvíhať činku, pričom počas celého zdvihu si ju držte blízko tela. Vystrite sa do vertikálnej polohy. Následne rovnakým pohybom, iba v opačnom smere činku kontrolovane položte.

Ako často cvičiť mŕtvy ťah

Najlepšie je ho vykonávať dvakrát do týždňa. Pričom pri každom jednom opakovaní dbajte na správnu techniku. Nedokonalé prevedenie mŕtveho ťahu totižto nemá žiadny prínos.

Teraz, keď viete, ako na mŕtvy ťah, mali by ste tiež vedieť, že ak ste začiatočníčka, nemali by ste robiť veľký počet opakovaní v sérii. Vzhľadom k tomu, že sa pri mŕtvom ťahu zapája veľké množstvo svalov, je možnosť, že sa postupne budú zapájať menšie a slabšie svaly, čo vám môže spôsobiť zranenie.  

Odporúčame prečítať: Rozdiel v posilňovaní mužov a žien


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Mŕtvy ťah nie je len mužskou záležitosťou

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 977
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.