28. DEC 2016

Ako rozhýbať metabolizmus aj po 40-tke?

Ak je vaším cieľom schudnúť, určite sa vyhnite diéte. Oveľa lepšou voľbou je rozhýbať metabolizmus. Dá sa to v každom veku, dokonca ešte aj po 40-tke!

Rýchlejší metabolizmus vám pomôže spaľovať viac kalórií. Metabolizmus možno zadefinovať ako súčet bazálneho metabolizmu a vykonávaných aktivít. 

Bazálny metabolizmus

BMR (Basal Metabolic Rate) predstavuje množstvo energie, ktoré potrebujete na to, aby ste prežili za predpokladu, že nebudete vykonávať žiadnu fyzickú aktivitu. Každý človek musí naplniť svoj bazálny metabolizmus, aby mohol prežiť.

Čo ovplyvňuje spaľovanie kalórií?

Na dosiahnutie naštartovania metabolizmu je veľmi dobrá ranná rozcvička a kvalitné raňajky. Okrem toho k ďalším dôležitým prvkom patrí:

Zväčšenie svalovej hmoty

Svaly totižto na svoje fungovanie potrebujú energiu. A to tak ako pri fyzickej aktivite, tak aj pri odpočinku. To znamená, že čím väčšie množstvo kvalitných svalov máte, tým viac tukov dokážete spaľovať.

Vykonávanie pravidelnej fyzickej aktivity

Anaeróbne cvičenie (HIIT, cvičenie s činkami, tabata) vám dokáže zabezpečiť zrýchlenie vášho metabolizmu až na 72 hodín po tréningu.

Dodržujte pitný režim

Už mierna dehydratácia dokáže spomaliť váš metabolizmus. Preto je veľmi vhodné piť aspoň 2 až 3 litre vody denne a prijímať dostatok zeleniny.

Bielkoviny

Veľmi účinnou voľbou na zrýchlenie metabolizmu je aj mierne navýšenie príjmu bielkovín. Na ich trávenie telo potrebuje oveľa viac energie, ako na iné makroživiny. Preto do vášho jedálnička zaraďte chudé mäso, orechy, tofu, fazuľu, vajcia a mliečne výrobky.

Doprajte si aj kvalitnú kávu alebo zelený čaj

Tieto nápoje obsahujú látky, ktoré výrazne urýchľujú metabolizmus na niekoľko hodín. Veľmi dobrou voľbou je dať si šálku kvalitnej kávy bez cukru a mlieka pol hodinu pred tréningom.

Či už máte 40, 50, 60 alebo 20 rokov, základom je prinútiť sa začať a zotrvať. Ak sa vám to nepodarí, tak určite neschudnete a výhovorka typu, že už máte po 40-tke a nedáte to, určite nie je na mieste!

Zdroj foto: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Každý tréning musí spĺňať jedno dôležité kritérium, inak nefungujeKaždý tréning musí spĺňať jedno dôležité kritérium, inak nefunguje

Ani ten najlepší fitnes tréner na svete a najprepracovanejší tréningový plán vám nepomôže získať zdravé a sexi telo, pokiaľ vás šport nebaví. 

 

Tréning vo vysokej intenzite? áno!Tréning vo vysokej intenzite? Áno!

Tréning vo vysokej intenzite je metódou intenzívneho kardiovaskulárneho tréningu, ktorý pomáha spaľovať telesný tuk. 

 

Katka má o 10 kíl menej. baby, čítajte, čo vám radíKatka má o 10 kíl menej! Baby, čítajte, čo vám radí

„Je to o prioritách. Aj keď sa vám akokoľvek nechce, vždy si treba spomenúť na to, prečo sme začali, aký je náš cieľ a čo sme zatiaľ dosiahli,“ hovorí čitateľka Katarína.


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako rozhýbať metabolizmus aj po 40-tke?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 1032
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.