Odľahči telo a nakopni spaľovanie za 28 dní v REŠTART VÝZVE

VIDEO TRÉNING: Tréning na spevnenie bedrových svalov

V dnešnej dobe je naozaj ťažké nájsť človeka, ktorý by mal dobre fungujúcu pohybovú sústavu a neposťahované svaly. Problém je v tom, že takmer každý z nás sa jednostranne preťažuje, vrátane cvičiacich ľudí. Pomôcť môže tréning na spevnenie bedrových svalov.

VIDEO TRÉNING: Tréning na spevnenie bedrových svalov
Zdroj: AdobeStock
30. NOV 2021

Prečo majú s funkčnosťou pohybovej sústavy problém aj ľudia, ktorí cvičia? Ide o to, že svaly si aj pomocou cvičenia často vyvádzame z rovnováhy, pričom najčastejšie si to odnesú kríže, trapézy a jedny z najdôležitejších – ohýbače bedrového kĺbu.   
Nemalo by byť teda prekvapením, že cviky zamerané na posilnenie ohýbačov bedrového kĺbu by sa mali pravidelne objavovať v tréningovej rutine každého človeka.

Tréning na posilnenie ohýbačov bedrového kĺbu

Pred cvičením vždy dostatočne zahrejte svaly a následne sa rozhýbte pomocou dynamického strečingu. Vďaka tomu si zvýšite cirkuláciu krvi vo svaloch, čím budú svaly dostatočne pružné na samotný tréning.

Vysoký výpad

Cvičte 30 sekúnd na obe strany

Kľaknite si do pozície výpadu. Predná noha zviera v kolene uhol 90°. Snažte sa čo najsilnejšie podsadiť panvu, pričom neuvoľnite brucho, ani zadok. Následne vytiahnite ruky a hlavu nahor. Opakujte aj s druhou nohou.  

Flexia v bedrovom kĺbe

Cvičte 30 sekúnd na obe strany

Kľaknite si na pravé koleno. Spevnite trup a mierne potlačte boky dopredu, pravú ruku si opierajte o ľavé stehno a ľavú ruku natiahnite priamo pred seba. Toto je východisková pozícia, odtiaľto sa vytočte smerom ku pravej nohe, pričom ruku držíte stále rovnú. Vráťte sa späť do počiatočnej polohy a opakujte.

Šťastné dieťa

Cvičte 30 sekúnd

Ľahnite si na chrbát, zodvihnite kolená k hrudi, mimo rebier a s rukami uchopte prsty na nohách z vnútornej strany stranu stehien. Jemne potiahnite kolená smerom k podlahe.

Nízky výpad

Cvičte 30 sekúnd na obe strany

Dajte sa na štyri, následne si položte chodidlo jednej nohy medzi dlane. Oprite sa končekmi prstov o podlahu a telo pretiahnite nad stehno. V tejto polohe zotrvajte.

Striedavý nízky výpad s rotáciou

Cvičte 30 sekúnd

Dajte sa do vysokého planku, to je východisková pozícia. Následne ľavú nohu posuňte dopredu z vonkajšej strany vedľa ľavej ruky. Potom zdvihnite ľavú ruku a vytočte telo doľava. Ruku vráťte späť na podlahu a nohu späť do planku. Vykonajte na druhú stranu.

Hoci tento tréning zaberie iba minimum času, jeho vykonávanie je veľmi dôležité. Je možné ho zaradiť pred každým tréningom alebo práve v dni tréningového voľna.

Ak hľadáte účinné tréningy na spaľovanie, spevňovanie či rysovanie, vyskúšajte výhodné PREMIUM členstvo v online fitku Supershape. Nájdete v ňom cez 100 profesionálnych video tréningov do 30 minút, ako aj neobmedzený prístup k vedeným výzvam a jedálničkom od výživovej špecialistky.

Banner_Premium_1600x618


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - VIDEO TRÉNING: Tréning na spevnenie bedrových svalov

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 2538
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.