Zapoj sa s nami do BEŽECKEJ VÝZVY 2 spojenej s otužovaním!

VIDEO: Ako spojiť kalisteniku a systém Tabata

Existuje nespočetné množstvo tréningových štýlov, o ktorých ste pravdepodobne v priebehu rokov počuli a všetky majú pomôcť dosiahnuť vaše ciele v oblasti fitness. Medzi ne patrí aj efektívna tabata.

VIDEO: Ako spojiť kalisteniku a systém Tabata
Zdroj: AdobeStock
16. JUL 2021

Možno budete chcieť zvýšiť silu, schudnúť, zlepšiť flexibilitu alebo budovať svalovú hmotu. Nech už sú vaše ciele akékoľvek, väčšina cvičebných programov vám ich môže pomôcť dosiahnuť, pokiaľ sa budete držať plánu. Ak však hľadáte program, ktorý by ste doplnili do svojej rutiny, možno budete chcieť vyskúšať tabatu. 

Tabata je vysoko intenzívny intervalový tréning (HIIT), ktorý obsahuje cviky trvajúce iba štyri minúty.

Ako robiť Tabata tréning

Každé cvičenie v danom tréningu Tabaty trvá iba štyri minúty, ale budú to pre vás pravdepodobne veľmi dlhé štyri minúty. :) Štruktúra programu je nasledovná:

  • Cvičte tvrdo 20 sekúnd.

  • Odpočívajte 10 sekúnd.

  • Dokončite 8 kôl.

Môžete robiť takmer akékoľvek cvičenie – drepy, kľuky, angličáky alebo iné cvičenie, ktoré precvičí veľké svalové skupiny. 

Tabata na precvičenie celého tela

  1. Kľuky

Dajte sa do vzporu, čo je počiatočná pozícia. S vystretými rukami a s pevným telom začnite hrudník spúšťať k zemi, až kým sa takmer nedotknete podlahy. V tejto polohe chvíľočku zotrvajte a vráťte sa späť do počiatočnej pozície.

  1. Drep s výskokom

Zaujmite počiatočnú polohu drepu a vykonajte drep spolu s výskokom, ako jeden pohyb. Dávajte si pozor, aby ste dopadali na špičky, ale drep už vykonávajte na celom chodidle.

  1. Zhyby v ľahu na bruchu

Ľahnite si na brucho a vystrite ruky pred seba. Lakte priťahujte čo najbližšie k telu a následne vytláčajte späť do vystretia.

  1. Skracovačky s bicyklovaním

Ľahnite si na podlahu, dajte ruky za hlavu. Natočte svoj pravý lakeť smerom k ľavému kolenu a následne zmeňte strany a urobte rovnaký pohyb na druhej strane.

Každý cvik odcvičte naplno v trvaní 20 sekúnd a následne 10 sekúnd prestávky. Vykonajte rovnaké kolo ešte jedenkrát, čím odcvičíte celú tabatu.

Ako pred každým tréningom aj v tomto prípade je veľmi dôležité dostatočné rozohriatie a následne dynamický strečing.

Ak si chceš vyformovať postavu do plaviek krok za krokom za 21 dní pod vedením odborníčok na stravu a pohyb, zapoj sa do BIKINI VÝZVY. Čakajú ťa obľúbené jedálničky od výživovej špecialistky, super cvičenia s top trénerkami a veľa ďalšej podpory. Tak neváhaj a zapoj sa do BIKINI VÝZVY ešte dnes!

Banner_Bikini vyva_800x312


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - VIDEO: Ako spojiť kalisteniku a systém Tabata

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 2530
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.