Slovákom sa po práci už nechce cvičiť
Až 57 % Slovákov bojuje po práci s nedostatkom motivácie.
Až dve tretiny Slovákov cítia po práci únavu a musia sa k športu vyburcovať. Polovica opýtaných sa k športovej aktivite po práci ani nedostane – najmä kvôli povinnostiam v rodine. Napriek tomu sa do pracovného života snaží integrovať pohybové aktivity až 77 % ľudí. Vyplýva to z exkluzívneho prieskumu verejnej mienky, ktorý si dala vypracovať spoločnosť Intersport. Slováci by uvítali väčšiu podporu športových aktivít od svojho zamestnávateľa a rovnako uviedli, že digitálne a sociálne médiá nielen výrazne polarizujú a rozptyľujú deti, ale im aj bránia v rozvoji športových aktivít. Rodičom pritom záleží na dobrej fyzickej kondícii svojich detí a riešia otázku, ako ich motivovať k športu a pohybovým aktivitám.
„Najnovšia správa spoločnosti INTERSPORT aj tento rok ukázala, že pre Slovákov sú šport a pohybová aktivita veľmi dôležité. Za prioritu považujú nielen svoju dobrú fyzickú kondíciu, ale aj kondíciu svojich detí. A to je dobrá správa. Problematickou je však otázka ich motivácie. Sociálne média doslova pohlcujú takmer všetok voľný čas mladej generácie, ktorej tak nezostáva veľa priestoru na športové aktivity. Ani svet dospelých nie je ideálny. Dnešný životný štýl a práca si vyžadujú celého človeka a skĺbiť pracovný a súkromný život je čoraz viac náročnejšie. Pozitívnou správou je, že Slovákom na športe záleží, majú ho radi a uvedomujú si, že šport je pre ich zdravie ideálnym liekom. Aj preto chceme v INTERSPORTE našim zákazníkom pomôcť nielen vo výbere správneho športového oblečenia a športových potrieb, ale ich aj naučiť, ako najlepšie realizovať ich obľúbené športové aktivity,“ hovorí Zuzana Vyšinská, marketingová riaditeľka spoločnosti INTERSPORT Slovensko.
„Pozitívny vzťah k športu sa vytvára u detí od raného detstva, a preto by sme nemali podceniť práve túto fázu života našich detí. Pozitívne skúsenosti s rôznymi druhmi športu a spoločné rodinné športové zážitky by mali byť pre rodičov prirodzenou súčasťou trávenia voľného času s deťmi – a práve v tom chceme podporovať našich zákazníkov,“ vysvetľuje Peter Andel, konateľ spoločnosti INTERSPORT Slovensko.
Chceme športovať na pracovisku
Až 68 % Slovákov by uvítalo, ak by ich im zamestnávateľ poskytoval v rámci benefitov istú formu športového programu. Pre porovnanie, podobný benefit očakáva 45 % Rakúšanov a 62 % Čechov. Aj tieto percentá jasne ukazujú, že na Slovensku stále výrazne absentujú športové zamestnanecké benefity, napríklad v porovnaní s Rakúskom. Respondenti by uvítali aj to, ak by im zamestnávateľ poskytol priestor na realizáciu športových aktivít priamo na pracovisku. Alarmujúce však je, že až 75 % zamestnávateľov neponúka svojim zamestnancom žiadny fitness program. Zamestnanci si však myslia, že takýto program priamo na pracovisku by mal pozitívny vplyv na pracovnú atmosféru, zvýšil by ich sebavedomie a znížil riziko syndrómu vyhorenia.
Ovplyvňujú sociálne siete záujem detí o šport?
Aj keď si až 93 % opýtaných želá, aby ich deti športovali, realita je iná. Dnešná generácia detí je zameraná na sociálne a digitálne médiá. Až 80 % rodičov je presvedčených, že práve sociálne médiá majú negatívny vplyv na rozvoj športových aktivít detí a sú doslova zabijakom pohybu. Výsledkom je, že len každé druhé dieťa je v nejakom športovom klube, ktorých ponuku považujú rodičia za nedostatočnú. Nemusí to tak však zostať. Tzv. influenceri, ktorí pôsobia na sociálnych sieťach, môžu podľa 66 % opýtaných výrazne pozitívne ovplyvniť deti k športovaniu a vzbudiť u nich záujem aj o nové športy.
Slováci túžia po športovaní v prírode
Až 98 % Slovákov uprednostňuje šport v prírode. Dôvody sú viac ako logické. 80 % respondentov chce byť na čerstvom vzduchu a 66 % opýtaných sa páči tráviť čas v prírode. Najobľúbenejším miestom na športové aktivity je les.