Ešte stále stíhaš - pridaj sa do REŠTART VÝZVY, začať môžeš kedykoľvek

Silový tréning: Cvičenie, ktoré je prospešné v každom veku

Redakcia

Cvičenie zamerané na posilnenie svalov so závažiami i vlastnou váhou má mnoho výhod a je prospešné v každom veku. Máme pre vás niekoľko dôvodov, prečo by ste si ho mali dopriať či máte dvadsať alebo päťdesiat.

Silový tréning: Cvičenie, ktoré je prospešné v každom veku
Zdroj: Natália Jakubcová pre Supershape
28. NOV 2023

Silový tréning je forma cvičenia zameraná na zvyšovanie svalovej sily i hmotnosti a zlepšovanie celkovej výkonnosti svalového systému. Cieľom silového tréningu je posilnenie svalov, čo môžete docieliť rôznymi spôsobmi: činkami, pomocou strojov s odporovými pásmi i vlastnou váhou.

Aké sú výhody silového tréningu?

1. Nárast svalovej hmoty a sily

Silový tréning pomáha budovať svalovú hmotu a zvyšuje celkovú silu. To je prospešné nielen pri športe, ale aj pri bežných každodenných aktivitách.

2. Zlepšenie metabolizmu a spaľovanie tuku

Silový tréning zvyšuje bazálny metabolizmus, čo vedie k lepšiemu spaľovaniu tukov a udržaniu zdravej hmotnosti.

3. Zlepšenie hustoty kostí

Silový tréning je spojený so zlepšením hustoty kostí. To je obzvlášť dôležité pri prevencii osteoporózy, najmä u ľudí v zrelom veku.

4. Prevencia zranení

Silový tréning posilňuje svaly a väzy, čo môže pomôcť prevencii určitých typov zranení, predovšetkým v oblastiach ako sú kĺby.

5. Formovanie postavy a držanie tela

Silový tréning tvaruje postavu a zlepšuje držanie tela, čo vedie k zvýšeniu sebavedomia a pocitu sebaistoty.

6. Skvalitnenie spánku

Pravidelný fyzický tréning vrátane silového tréningu prispieva k plnohodnotnému spánku.

7. Psychologické výhody

Silový tréning má pozitívny vplyv na duševné zdravie tým, že znižuje stres, úzkosť a depresiu. Telo uvoľňuje endorfíny, ktoré zlepšujú náladu.

8. Zlepšenie výkonu v bežnom živote

Tento typ cvičenia zvyšuje fyzickú výkonnosť, čo sa prejavuje pri bežných denných aktivitách – oceníte to v každom veku.

Prečítajte si: 7 benefitov silového tréningu pre ženy: Dvíhať činky sa oplatí!

Akou formou si dopriať silový tréning?

Tréning s činkami

Používanie činiek a zdvíhanie závaží je mimoriadne efektívne! Stavte na jednoduché cviky ako sú mŕtve ťahy, drepy a ďalšie izolované cviky zamerané na konkrétne svaly.

Cvičenie na strojoch

Využívanie špeciálnych tréningových strojov, ktoré umožňujú precízne nastavenie odporu a zameranie sa na konkrétne svalové skupiny, je skvelým spôsobom ako si vytvarovať telo a posilniť jednotlivé partie.

Funkčný tréning

Tento typ tréningu je zameraný na cvičenia, ktoré napodobňujú pohyby a aktivity z bežného života. Tento prístup posilňuje nielen svaly, ale aj funkčnú schopnosť tela.

Cvičenie s vlastnou váhou

Zhyby, drepy, planky sú efektívnym spôsobom posilnenia svalových skupín bez potreby ďalších nástrojov. Dajte im pravidelnosť a výsledky na seba nenechajú dlho čakať!

Poďte si s nami zacvičiť silový tréning zameraný na svaly celého tela!

Rôzne silovo-kondičné tréningy nájdete v našom online fitku! V rámci Supershape Premium členstva získate neobmedzený prístup k desiatkam hodín profesionálnych video tréningov, vedeným výzvam a jedálničkom od výživových špecialistov. Účinné tréningy na spaľovanie tuku a spevnenie tela, taktiež všetky programy na domáce cvičenie, máte k dispozícii na www.supershape.sk

premium-členstvo


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Silový tréning: Cvičenie, ktoré je prospešné v každom veku

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.