TU nájdeš vyše 300 tréningov už za 6,50 € mesačne

8 zásad cvičenia, ktoré by ste počas horúcich dní nemali podceňovať

Redakcia

Keď teploty stúpajú, je dôležité pristupovať k tréningu opatrne a bezpečnosť dať na prvé miesto. Či už patríte medzi skúsených športovcov alebo s pohybom len začínate, máme pre vás niekoľko tipov, vďaka ktorým bude váš letný tréning príjemný a bezpečný. Aké zásady sa vám oplatí dodržiavať?

8 zásad cvičenia, ktoré by ste počas horúcich dní nemali podceňovať
Zdroj: AdobeStock
1. AUG 2023

Horúčavy môžu predstavovať riziko pre každého – bez ohľadu na vek či kondíciu. Vedeli ste, že existuje pomyselná bezpečná hranica pre outdoorové aktivity? Ak je nad 26 stupňov Celzia, mali by ste byť opatrní, pri teplote nad 32 stupňov by ste mali radšej cvičiť v interiéri. Ak v lete aj napriek teplu preferujete cvičenie vonku, je dobré dodržiavať určité zásady.

1. Sledujte predpoveď počasia a teplotu

Majte v merku nielen teplotu ovzdušia, ale aj úroveň vlhkosti. Vysoká vlhkosť znamená menšie odparovanie potu a zhoršenú funkciu nášho vrodeného ochladzovacieho systému. Náš tip je jednoduchý – keď je dusno, vynechajte dynamické tréningy i beh.

2. Začínajte pomaly

Skôr ako sa pustíte do hodinového HIIT tréningu, zvážte výber cvičenia. Stavte na tréning v nižšej frekvencii, pomalší pohyb a kratšie cvičenia. Vhodnými alternatívami sú pilates cvičenia, joga, plávanie alebo dlhšia prechádzka. Počúvajte svoje telo.

3. Rešpektujte svoje limity

Snažte sa cvičiť skoro ráno alebo neskoro večer, mimo najhorúcejších častí dňa, nezabúdajte na dostatočný pitný režim a výživu. Je dôležité poznať svoje limity a vždy počúvať svoje telo. Určite vám nestojí za to zraniť sa alebo odpadnúť počas tréningu v horúčave. Či už ste pokročilý alebo začiatočník, kohokoľvek môže slnko odrovnať. Bez ohľadu na úroveň vašej kondície sa počas teplých dní chráňte a dodržiavajte potrebné opatrenia.

4. Pozor na (de)hydratáciu!

Doprajte si tekutiny  viac ako obvykle! Nezabudnite doplniť ani elektrolyty – základné minerály, ktoré pomáhajú regulovať rovnováhu tekutín v tele, čím zabraňujú úpalu či dehydratácii. Viac sa o nich dočítate v tomto článku.

Prečítajte si aj: Dovolenkový tréning: 12-minútová rýchlovka pre intenzívne spaľovanie

5. Niet nad správne načasovanie

Cvičenie na poludňajšom slnku nikomu neprospieva – naplánujte si tréning na ráno alebo na večer. Ocení to nielen telo, ale aj pokožka. Celkovo, vaše cvičenie bude nielen bezpečnejšie, ale aj pohodlnejšie a menej náročné. Vyhnite sa času od 10 do 14-tej, kedy sú slnečné lúče najsilnejšie a najškodlivejšie.

6. Prispôsobte výživu tréningu

Jedna rada nad zlato – nejedzte veľké porcie, ani ťažké jedlo pred intenzívnym tréningom na slnku. Ak už si idete dopriať jedlo pred cvičením, stavte na niečo ľahšie a naplánujte si jedlo minimálne hodinu pred tréningom. Váš predtréningový snack by mal byť v lete bohatý na vodu a živiny! Pripravte si napríklad ľahké, sýte smoothie s letným ovocím, špenátom a orechovým krémom plným bielkovín. Ak nápoj doplníte kokosovou vodou, získate aj užitočné elektrolyty!

7. UV faktor nad zlato

Ochrana pred slnkom je počas horúcich letných dní absolútnou nevyhnutnosťou, bez ohľadu na to, či cvičíte alebo nie. Chráňte svoju pokožku opaľovacím krémom, vhodne sa oblečte a nezabudnite ani na pokrývku hlavy – napríklad šiltovku.

8. Všímajte si príznaky vyčerpania

Pozor na vyčerpanie! Keď cvičíte v teple, sledujte sa viac ako obvykle a dajte pozor na príznaky ako sú kŕče, závraty, svalová slabosť, bolesť hlavy, nevoľnosť, zrýchlené dýchanie či vysoký tep. Tieto symptómy môžu naznačovať, že ste prehriati. Zostať aktívnymi aj počas leta je skvelé, no pohyb by v žiadnom prípade nemal ísť na úkor zdravia.

Vyhovuje vám viac cvičenie vnútri? S nami môžete cvičiť kedykoľvek a kdekoľvek! V rámci Supershape Premium členstva získate neobmedzený prístup k desiatkam hodín profesionálnych video tréningov, vedeným výzvam a jedálničkom od výživových špecialistov. Účinné tréningy na spaľovanie tuku a spevnenie tela, taktiež všetky programy na domáce cvičenie, máte k dispozícii v online fitku Supershape

premium-členstvo


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 8 zásad cvičenia, ktoré by ste počas horúcich dní nemali podceňovať

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.