Nakopni sa v novom roku v REŠTART VÝZVE s Michalom Páleníkom.

6 tipov ako sa namotivovať k cvičeniu aj keď nemáš čas

Jana Šimkovičová

Neznášala som sa za to, že nič nevydržím. Pritom som tak veľmi chcela. 

6 tipov, ako začať cvičiť pravidelne
Zdroj: Natália Jakubcová pre Supershape
9. JAN 2023

Na jednej strane mi na tom neskutočne záležalo, na druhej strane som neustále začínala odznova. Niekde v kútiku duše som však verila, že sa to zmení. Že to zvládnem a prelomím. 

Ak máš pocit, že sa to stalo z mesiaca na mesiac, mýliš sa. Ani z roka na rok. Tá moja cesta bola naozaj dlhá. 

Aktívna mladosť 

Ako malé dievča som sa hýbala dostatočne. Tak ako sa deti kedysi zvykli. Neustále sme boli s kamarátmi vonku, behali sme, skákali a liezli po stromoch. Len do 14 rokov som mala 3 zlomeniny zápästia, všetky z pohybu. Rodičia nás učili lyžovať, korčuľovať, chodili sme na turistiku. Ako tínedžerka som tancovala moderné tance, s ktorými sme súťažili po Slovensku. A potom nič. K tomu prišla puberta a ja som tie zmeny na sebe začala vnímať. Menila som sa v ženu, no trochu inak ako sa mi páčilo. Tak som pred stužkovou začala chodiť do posilňovne. Prekvapilo ma, čo dokázalo urobiť pár tréningov. Ako som tomu vtedy hovorila – „spľasla som“, opäť zoštíhlela a cítila som sa super. Na stužkovej som sa hrdo niesla a doteraz si pamätám ten pocit. Táto skúsenosť sa mi neskutočne vryla do pamäte. A možno ma vtedy zachránila od nezmyselností, ktoré dokážeme na sebe páchať, keď sme zranené, nešťastné a zúfalé. Predtým som si vyskúšala viacero diét. Aj jedno jablko denne, aj kapustovú polievku, aj iné horšie nezmysly. Neviem komu môžem ďakovať za to, že to nezašlo príliš ďaleko.

Ako skončila stužková, tak opadlo aj moje nadšenie. Kilá pomaly pribúdali a moja nespokojnosť narastala. To som už bola na vysokej škole. Začala som s aerobikom – pravidelno nepravidelne. Najprv 3x do týždňa a potom pol roka nič. Ďalší ročník som začala chodiť do posilky, vydržalo mi to asi pol roka. A s každým skončením som si ponadávala tak pekne, ako sa len dá. Skrátim to.

Vtedy, keď sa to začalo lámať

Mala som zhruba 26 rokov, bola som už zamestnaná. V tom čase som si kúpila ročné členstvo do jedného veľkého fitka, kde sa cvičilo všetko možné. Široký záber, aký sa snažíme ponúknuť aj v Supershape Premium. Chodila som na body worky, tanečné aerobiky a raz som sa omylom ocitla na powerjoge. Zo všetkého, čo som dovtedy vyskúšala, ma tento pohyb očaril natoľko, že som mu prepadla. Dokonca až tak, že som konečne začala pravidelne cvičiť. Menila som pohľad na cvičenie, už som to prestávala brať tak, že musím. Zrazu som chcela. Dovtedy som stále robila tie isté chyby. Prílišné nadšenie striedalo necvičenie. Po roku cvičenia powerjogy som sa rozhodla pre kurz inštruktora. Nechcela som viesť ľudí, chcela som vedieť viac. Sama pre seba. Už keď som robila záverečné skúšky, bola som mesiac tehotná. Zrazu materská, koniec skupinovému cvičeniu. Tak som začala s powerjogou 15 minút denne. Každý jeden deň. A zrazu som mala pohyb pravidelne. Áno, až vtedy. 

Nikdy by mi nenapadlo, že sa pohybu budem venovať aj pracovne. Proste nikdy nehovor nikdy. A tak vzniklo Cvičte.sk a Supershape.

Jana Simkovicova

Čo by som ti mohla odporučiť z mojej skúsenosti?

1. Nevzdávaj sa

Nenechaj sa odradiť tým, že to už skúšaš niekoľkýkrát. Ja si dnes ďakujem za to, že som to nevzdala. Pohyb mi zmenil život, identitu. Stal sa zo mňa aktívny človek, ktorý si začal život vychutnávať. A nakoniec sa mi pohyb votrel aj do pracovného života. Čím viac skúšaš, tým viac sa približuješ k tomu, aby si sa hýbala a približuješ sa k pravidelnosti. Raz sa to zlomí. Ale len vtedy, keď to nevzdáš. 

2. Sprav to očividné 

Keď sa pre niečo rozhodneš, urob to očividným. Nech to rozhodnutie na teba dýcha z každej strany. Hovor si nahlas, že ideš cvičiť. Ak to necháš len v rovine myšlienok, často ťa prehlušia iné myšlienky. Ak niečo vyslovíš nahlas alebo si to zapíšeš, už tomu prikladáš inú váhu. Mne pomáha naša podložka alebo tričko na cvičenie s heslom Shape your life. Znamená jednoduché – vyformuj si život. Lebo v Supershape veríme, že život máme všetci vo svojich rukách. Navyše, keď investuješ do seba či už kvalitným športovým oblečením, podložkou alebo ročným členstvom, v ktorom máš kvalitné tréningy, tvoja motivácia sa zvyšuje. Keď už si niečo kúpiš, tak to snáď budeš aj využívať. 

3. Menej je viac

Poznám to nadšenie, aj hrdosť ktoré prichádzajú ruka v ruke s tým, keď sa namotivuješ a začneš. V prvé dni dokáže byť motivácia taká silná, že začneš cvičiť aj každý deň, niekedy aj dvojfázovo. Ako by si chcela dohnať celé tie roky, čo si necvičila. Ibaže preťaženie a nepríjemné svalovice môžu viesť k tomu, že prestaneš. Takým tempom dlho nevydržíš. Ak začínaš s cvičením, rozvrhni si tréningy na 3 dni v týždni. Ak máš dobré tréningy, ktoré tvoríme v Supershape Premium, stačí ti aj 30 minút. Už pri tejto frekvencii budeš vidieť prvé výsledky. Postupne, ako ti časove možnosti dovoľujú, zvýš frekvenciu cvičenia na 4 či 5 krát týždenne. Dávaj však pozor na kvalitný spánok a regeneráciu, kam patrí aj kvalitná strava. Aby sa nestalo, že nebudeš vládať. Vtedy neprichádzajú výsledky, si unavená a frustrovaná. 

4. Hovor o svojej zmene nahlas

Prvý krok ku zmene. Nahlas vyslov, čo ideš urobiť a aký výsledok ti to má priniesť. Keď to hovoríš nahlas, viac tomu veríš. Viac sa na to sústredíš. Berieš to vážnejšie. Dávaš to vedieť aj okoliu. Viac si uvedomuješ, čo robíš a chceš. Vedomý prístup vždy zaberá. Aj keď začínaš niekoľkýkrát, pochváľ sa. Daj o tom vedieť rodine, deťom, známym. Je to veľká vec, že si sa rozhodla. Zároveň ďalší záväzok, ktorý ťa bude držať v strehu a v snahe udržať si pravidelnosť. 

5. Motivačné pondelky 

Hovorí sa, že ak chceš začať, začni hneď. Ale skvelým začiatkom bývajú aj pondelky. Bolo preukázané, že ak chceš s niečím začať, pondelky sú ideálne dni. Spája sa s nimi nádej. A tá je vynikajúcou motiváciou, preto aj my začíname Reštart výzvu v pondelok 16.1. 

6. Urob si plán 

Nerozhoduj sa bezhlavo, riaď sa pri cvičení plánom. Oddiališ tak neistotu, ktorá mení rozhodnutie na nečinnosť. Nestrácaš drahocenný čas pretože presne vieš, čo ideš robiť a s akým cieľom. Stanov si presné dni, hodinu a miesto, kedy budeš cvičiť. Ak nevieš čo a ako cvičiť, pomôže ti náš tréningový plán v novoročnej Supershape Reštart výzve. Máme pripravené tréningy pre začiatočníkov i pokročilých. 

Banner_Supershape Restart Vyzva 2023_1640x820

Pri zmene životného štýlu a chudnutí je pohyb nesmierne dôležitý. Rovnako dôležitá je aj strava, spánok, pitný režim či zvládanie stresu. Tomu všetkému sa budeme venovať v Supershape Reštart výzve, ktorú začíname 16.1.2023. Výzvu povediem ja a tiež môj dlhoročný kamarát Miško Páleník. Aká bude? Hlavne v pohode, bez stresu, nebudeme nič vyhadzovať z jedálnička a budeme sa učiť návykom, ktoré ovplyvňujú život a menia identitu. Teším sa, keď sa pridáš. V skupine je sila a múdrosť. 

Budem v tom spolu s tebou. Moju cestu v tejto výzve môžeš sledovať na instagramovom profile @janasimkovic

instagram


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 6 tipov ako sa namotivovať k cvičeniu aj keď nemáš čas

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.