Pridaj sa do Supershape LETNEJ VÝZVY, začať môžeš aj DNES!

5-minútová rutina a najlepšie tipy pre kvalitný spánok

Redakcia

Kvalitný spánok je nevyhnutný pre celkové zdravie i duševnú pohodu. Vytvorenie rutiny pred spaním vám pomôže prebudiť sa svieži a odpočinutí. Skúste náš tréning a niekoľko krokov, ktoré vám pomôžu s dokonalým odpočinkom.

5-minútová rutina pre kvalitný spánok
Zdroj: Simona Hulmanová
11. JUN 2024

1. Spálňa = pokojná oáza pokoja

Uistite sa, že vaša spálňa slúži doslovne len na spanie. Použite tmavé závesy na blokovanie svetla a zabezpečte si absolútne ticho.

2. Vytvorte si pravidelný spánkový režim

Chodievajte spať a vstávajte každý deň v rovnakom čase, aj cez víkendy. Stabilizuje to váš vnútorný biologický rytmus a zlepší kvalitu spánku.

3. Obmedzte používanie obrazoviek

Minimálne hodinu pred spaním sa vyhnite používaniu elektronických zariadení: telefónov, tabletov a počítačov. Modré svetlo z týchto zariadení potláča produkciu melatonínu a zhoršuje zaspávanie.

Prečítajte si aj: 10 rád pre kvalitný spánok: Plnohodnotný odpočinok vám zlepší život!

4. Venujte sa príjemným aktivitám

Pred spaním sa venujte aktivitám, ktoré vás uvoľnia. Čítanie knihy, počúvanie tichej hudby alebo meditácia môžu pomôcť upokojiť myseľ a pripraviť telo na spánok.

5. Doprajte si teplý nápoj

Teplé mlieko, bylinkový čaj (napríklad harmančekový) vás príjemne upokoja a pripravia telo na spánok.

6. Chvíľka vďačnosti

Napíšte si krátky denník alebo zoznam vecí, za ktoré ste vďační. Tento jednoduchý akt môže zabráni prípadnej úzkosti a zlepší náladu pred spaním.

7. Krátke cvičenie

Dožičte svojmu telu cvičenie, ktoré uvoľní napätie z celého dňa a pripraví ho na oddych.

Päťminútová joga pre kvalitný spánok

Sme si istí, že pravidelnou rutinou sa váš spánok stane plnohodnotným a postará sa tak o celkové zlepšenie vašej pohody. Doprajte si čas na relax a prípravu na spánok, aby ste mohli vstávať s pocitom sviežosti a energie.

Viac takýchto tréningov nájdete aj v našej Supershape Letnej výzve, kde vám ponúkame pomocnú ruku a prepracovaný návod na dosiahnutie zdravého a pevného tela. Tento program pod vedením skúsených špecialistov je zostavený odborníkmi z oblasti výživy a cvičenia tak, aby sa vám podarilo získať správne pohybové a stravovacie návyky, nevyhnutné pre vyformovanie tela a udržanie váhy bez obmedzovania a hlúpych diét. Pridajte sa k nám a zmeňte svoj život!

banner letna vyzva


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 5-minútová rutina a najlepšie tipy pre kvalitný spánok

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.