Spoznajte 3 top cvičenia na rok 2018

Adela Jasenovcova

Určité skupinové cvičenia či cvičebné programy si budú stále držať svoj štandard. Fitness, rôzne druhy aerobiku alebo spinning. Pokiaľ chcete vyskúšať niečo nové, preskúmajte tieto novinky.

Inštruktorka Salsation Michaela Podolanová
Zdroj: Archív Michaley Podolanovej
27. JAN 2018

Salsation

Názov SALSATION v sebe nesie dve slová SALSA a SENSATION. Salsa nie ako tanečný štýl, ale zo španielskeho slova salsa, čo v preklade znamená omáčka, program je totiž zmesou rôznych tanečných i hudobných štýlov a žánrov.

Slovo sensation (senzácia, pocit) znamená, že program kladie veľký dôraz na muzikalitu, vyjadrenie textu piesne, pocitu, nálady prostredníctvom tanečných pohybov, a taktiež na funkcie ľudského tela.

Salsation® fitness je určený pre všetkých, nielen pre ženy. Dokonca aj zakladateľ programu je muž. Salsation® je fitness program, ktorý prevádza funkčný tréning do inovatívnych tanečných pohybov.  

Každá hodina je nenáročná na zvládnutie krokov, zábavná a súčasne funkčná. Choreografie sú zostrojené špeciálnym spôsobom, ktorý umožňuje skryť tréning tak, aby mali cvičiaci pocit, že iba tancujú. Cvičenie je zábavné, plné vyjadrovania pocitov z hudby a tanca. Prostredníctvom tohto fitness programu má každý možnosť zlepšiť mobilitu tela, silu, vitalitu a ešte oveľa viac. Po hodine odchádza nabitý energiou, dobrou náladou a s úsmevom na tvári.

Salsation® je určený pre všetkých bez rozdielu veku či pohlavia. Dokonca aj pre deti. Stačí milovať hudbu, pohyb, chcieť urobiť niečo pre svoje zdravie a figúru.

Feldenkrais

Je novým prístupom k porozumeniu samého seba, je prirodzeným procesom učenia. Efektivita spočíva v schopnosti prinútiť procesy nervového systému k zmene a zlepšiť tak ich fungovanie. Feldenkraisova® metóda je celosvetovo uznávaná predovšetkým kvôli pozoruhodnej schopnosti zlepšiť vystretý postoj a držanie tela, jeho flexibilitu a koordináciu. Využíva organické učenie, pohyb a cítenie, aby zrušila zlozvyky, pohybové stereotypy, čím umožňuje vznik a prirodzený rozvoj nových fyzických i psychických návykov.

Zlepšuje vzpriamený postoj, flexibilitu, koordináciu a ľahkosť pohybu, prináša vitalitu. Redukuje bolesť a rozvíja osobnosť prostredníctvom sebapoznávania pohybom, a porozumeniam príčin. Po pravidelnej praxi ľudia objavujú princíp, ako efektívne naložiť so svojou životnou energiou. Metóda je určená pre všetkých bez rozdielu veku, pohlavia či zdravotného stavu.

Body Pump

Ide o formu aeróbneho cvičenia, pri ktorom sa posilnia všetky telesné partie pomocou použitia tyče so závažím. Od ostatných cvičení sa líši predovšetkým spôsobom, ako idú jednotlivé cviky po sebe. Lekcia začína klasickým zahrievaním, po ktorom nasleduje posilňovanie so strečingom a vydýchanie tiež počas strečingu. To je práve tá zmena. Zatiaľ čo u iných aeróbnych cvičeniach je strečing zaradený na koniec lekcie, pri Body Pump je po každej posilňovacej partii.

Všade na svete sa bodypumpové lekcie delia na tri druhy. Prvá je časovo kratšia, pri druhej sa viac posilňuje a tretia je kombináciou predchádzajúcich dvoch.

Lekcia môže trvať buď 60 minút, v priebehu ktorých sa posilní osem druhov svalov, alebo môže trvať 45 minút, kedy sa posilňuje len šesť svalových skupín. Pri tejto kratšej verziu sa vynecháva práca bicepsov a tricepsov.

Tretí druh lekcie trvá len 30 minút a vynecháva sa pri tom aj strečing v určitých fázach lekcie. Nejde však iba o klasické fitness posilňovanie, lekcia sa počíta medzi aeróbne cvičenia kvôli vysokej tepovej frekvencii. Je výborným kardio tréningom, ktorý zaťaží srdce, krvný obeh a pozitívne vplýva na metabolizmus.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Spoznajte 3 top cvičenia na rok 2018

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 2018
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.