Krátky, ale efektívny HIT tréning. Oceníte ho najmä pri chudnutí

HIT pomôže nielen so spaľovaním tukov, ale aj s budovaním cennej svalovej hmoty. 

Krátky, ale efektívny HIT. Oceníte ho aj pri chudnutí
Zdroj: unsplash.com, Gesina Kunkel
4. SEP 2019

HIT (vysoko intenzívny tréning) prináša v porovnaní s inými typmi tréningov značnú časovú úsporu, no napriek tomu je dostatočne energeticky náročný, a preto je stvorený na spaľovanie tukov i budovanie svalovej hmoty.

K prvému cvičeniu, ku ktorému sa ľudia odhodlajú, keď chcú schudnúť, patrí HIT. Nedá sa síce priamo určiť množstvo kalórií, ktoré sa pri ňom spáli (závisí to od viacerých faktorov, ako je metabolizmus, váha, vek a mnoho ďalších…), ale určite patrí k veľmi efektívnym. 

Zoznámte sa s benefitmi HIT

  • Vysoká energetická náročnosť – pri HIT sa volia cviky tak, aby sa zapájali najväčšie svalové partie, čo je veľmi významné pri spaľovaní tuku.
  • Zlepšovanie celkovej kondície – spevňuje väčšinu svalov tela a zvyšuje vytrvalosť.
  • Minimálna finančná náročnosť – môžete ho cvičiť aj bez náradia, nepotrebujete navštevovať žiadnu posilňovňu a cvičiť sa dá doma alebo vonku.

Treba pamätať na to, že kalórie a tuky nie sú to isté

Hoci sa pri HIT spaľuje veľké množstvo kalórií, nemusí to hneď znamenať, že spálite dostatok tuku. Všetko to vychádza z toho, či bude váš energetický rozdiel kladný, alebo záporný. Teda, či bude množstvo prijatej energie nižšie ako vydanej (práve vtedy budete chudnúť).  

Ako čo najdlhšie spaľovať tuky?

HIT patrí v dnešnej dobe k najlepším formám tréningov, pretože je veľmi účinný nielen na spaľovanie tukov, tak aj na budovanie kondície, a dokonca aj svalovej hmoty. Pri takomto tréningu sa pravidelne striedajú vysoko intenzívne fázy (až do 90 % MPF, teda maximálnej pulzovej frekvencie) s fázami odpočinku (10 až 20 % maxima). Veľkou výhodou tohto tréningu je, že tuky nespaľujete iba počas tréningu, ale aj dlho po tréningu a to 24 až 36 hodín.

Tak poďte na to!

Je dôležité, aby váš tréning bol zostavený rozumne. Ak budete dookola opakovať 10 drepov a 20 brušákov, výsledky sa nedostavia. Telo potrebuje komplexný pohyb s dostatočným strečingom pred i po tréningu. Preto vyskúšajte SUPER BODY tréningy, v ktorých vás budú sprevádzať slovenské trénerky. Budete dokonale rozumieť tomu, ako správne cvičiť a načo si dať pozor. Navyše s Leou Grančič a Oľgou Bartalskou vás to bude baviť. Malú ochutnávku si môžete odcvičiť hneď teraz podľa nasledujúceho videa. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Krátky, ale efektívny HIT tréning. Oceníte ho najmä pri chudnutí

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 2309
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.