HIT tréningami spaľujete nielen počas cvičenia. Ale aj po cvičení

Účinky HIT tréningov sú naozaj vysoké. Naučte sa ich cvičiť s nami.

HIT tréningami spaľujete nielen počas cvičenia. Ale aj po cvičení
Zdroj: Tatiana Gernátová
17. JUN 2019

Tréning vo vysokej intenzite je metóda intenzívneho kardiovaskulárneho tréningu, ktorá pomáha spaľovať telesný tuk. Tento typ tréningu zvyšuje a zrýchľuje váš metabolizmus a vyvoláva vo vašom tele spaľovanie tukov počas a dokonca až 36 hodín po tom, ako ste ho odcvičili. 

Prečo cvičiť tréning vo vysokej intenzite?

Tento tréning vytvára tzv. EPOC, čo znamená prebytočná potréningová spotreba kyslíka. Znamená to, že tento typ tréningu vytvára v tele jemnú kyslíkovú nedostatočnosť a pomáha budovať kyselinu mliečnu vo vašich svaloch. Pri tomto type tréningu fungujú vaše svaly ako vákuum. Tento proces tvorby kyseliny mliečnej sa pomaly zvráti vo chvíli, ako dokončíte svoje cvičenie a pomáha zrýchľovať metabolizmus, čo znamená, že aj po tréningu napomáha spáliť prebytočný tuk, aj keď už dávno oddychujete.

Kľúč k HIT

Kľúčom k HIT je vysoká intenzita. Ak sa nebudete snažiť čo najviac, výsledky dosiahnete pomalšie. Je totižto preukázané, že už niekoľko minút HIT-u vyvoláva vo svaloch také zmeny na molekulárnej úrovni, ktoré možno porovnať s hodinou bicyklovania. Tieto zmeny sa však neukážu, ak nebudete pracovať s maximálnym úsilím.

Ako tvrdo vykonávať HIT

Nikto nedokáže vykonávať aktivity v maximálnej intenzite dlhodobo, avšak striedavé zaťaženie vo vysokej intenzite s fázami zotavovania vám umožnia vykonávať opakované aktivity v maximálnej intenzite. Veľmi dôležitou súčasťou HIT je aj kvalita prevádzaných cvikov. Ak totižto dokážete absolvovať vysoko intenzívne zaťaženie viac ako 20 minút, potom to asi nerobíte správne (zvolená intenzita je pravdepodobne príliš nízka). 

Pri vykonávaní takéhoto typu cvičenie myslíte nato, že hoci je takéto cvičenie veľmi intenzívne, máte ho pomerne rýchlo za sebou a prinesie vám veľmi veľa pozitívnych výsledkov. 

A teraz si poďte HIT zacvičiť

Ak si chcete zacvičiť, poďte si vyskúšať časť tréningu z videoprogramu SUPER BODY 2 - HIT tréningy. Vedie ho skúsená trénerka Oľga Bartalská. 

Tento tréning pochádza z video programu na domáce cvičenie SUPER BODY 2. Obsahuje 16 video tréningov, ktoré sú zamerané na celé telo. Vedú ich skvelé trénerky Lea Grančič a Oľga Bartalská, ktoré vás namotivujú tak, že sa na cvičenie budete tešiť každý deň. Každý tréning si odcvičíte do 30 minút. Spálíte kalórie, spevníte telo a zaručene sa budete cítiť skvelo. Výsledky zbadáte už po pár trénigov. 

Banner_Super Body 2_Cover Facebook_820x312


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - HIT tréningami spaľujete nielen počas cvičenia. Ale aj po cvičení

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 2309
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.