1. FEB 2015

Cviky, ktoré zlepšia vašu rovnováhu

Mirka

Pravidelné trénovanie rovnováhy vás ochráni pred zranením, zlepší držanie tela i spevní svalstvo. 

Pri niektorých športoch je rovnováha obzvlášť dôležitá. Ide napríklad o lyžovanie,  korčuľovanie či gymnastiku. Trénovanie balansu je však nevyhnutné pre každého z nás. Je prevenciou zranenia, čiže človek dokáže pri pádoch reagovať rýchlejšie. Samozrejme, trénovanie rovnováhy spevňuje svalstvo, zlepšuje držanie tela a tým aj športový výkon.

Ak pravidelne trénujete balans a nemáte s vykonávaním cvikov na zlepšenie rovnováhy problém, s najväčšou pravdepodobnosťou sa vás netýka ani problém svalovej dysbalancie a s ňou spojených bolestí chrbta.

Ako si trénovať rovnováhu?

  • pri behu sa nedívajte na nohy, ale pred seba do diaľky
  • balans možno trénovať aj chôdzou po vyvýšenom povrchu (obrubník chodníka)
  • kedykoľvek počas dňa, pri vykonávaní bežných činností, urobte stoj na jednej nohe (snažte sa vydržať čo najdlhšie)
  • zaväzujte si šnúrky na topánkach v stoji na jednej nohe a bez pridŕžania sa
  • v hromadnej doprave skúste cestovať bez toho, aby ste sa držali
  • pri cvičení využívajte špeciálne cvičebné pomôcky, ako napríklad bosu alebo fitloptu
  • do tréningového plánu zaraďte skákanie na jednej nohe, lastovičku, balansovanie na jednej nohe či dosku

Tipy na zlepšenie rovnováhy

Cviky pre začiatočníkov

Na začiatok vám na trénovanie rovnováhy postačia jednoduché cviky. Inšpirujte sa nasledujúcim videom:

Doska (plank)

Doska je jedným z najlepším cvikov na posilnenie stredu tela, horných končatín i zadku. Skôr, ako sa pustíte do zložitejších variantov, vyskúšajte si základný:

Doska a jej varianty na zlepšenie balansu

Cvičenie na bosu

Pri cvičení s bosu je potrebné udržiavať rovnováhu, a tak dochádza k posilneniu hlbokých svalov, zlepšeniu držania tela a formovaniu postavy. Ak sa rozhodnete na bosu vykonávať drepy, výpady či kľuky, cviky sú náročnejšie, pretože musíte udržať balans.

Cviky na fitlopte

Aj pri cvičení na fitlopte dochádza k spevneniu hlbokých svalov, ktoré zostávajú pri mnohých iných cvikoch nepovšimnuté.

Odporúčame prečítať: Zamerané na core

Zdroj video: www.youtube.com

DISKUSIA K ČLÁNKU (1)

Diskusia k článku - Cviky, ktoré zlepšia vašu rovnováhu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

katkadobna
katkadobna
 29.10.2015 16:53

Určite odporúčam pozrieť si http://www.medicovi.sk/treatment/2/trening-rovnovahy.html

 

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 978
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.