24. JAN 2016

Ako vám pomôže vysoko intenzívny intervalový tréning?

redakcia

Určite v mnohých smeroch. Spevníte si telo. Spálite viac tuku za kratší čas. 

Vysoko intenzívny intervalový tréning, čiže HIIT, je extrémne účinné cvičenie, vďaka ktorému spálite tuk a získate vrcholnú kondíciu – a to rýchlo.
Zalistujte si v novej knihe s názvom Vysoko intenzívny intervalový tréning pre ženy.

Vysoko intenzívny intervalový tréning (HIIT) je práve teraz v móde. Prečo je taký populárny? Žijeme v spoločnosti, keď treba počítať s každou sekundou a každú sekundu treba využiť. Sme veľmi zaneprázdnení a za naše výkony chceme väčšiu odmenu, aj keby tento výkon zaberal iba polovicu času. Na rozdiel od mnohých iných vecí v živote HIIT poskytne to, čo sľubuje.

Vďaka tejto plnofarebnej knihe si osvojíte 60 mimoriadne účinných cvikov, ktorým sa môžete venovať kdekoľvek.

A môžete ich podporiť 50 náročnými aktivitami trvajúcimi od niekoľkých minút až po celú hodinu.

Autor knihy Sean Bartram je tvorcom Core Pilates and Fitness a trénoval množstvo profesionálnych atlétov mnohých športových odvetví.

Jadrom knihy Vysoko intenzívny intervalový tréning pre ženy je 50 aktivít trvajúcich od štyroch minút do celej hodiny, postupujúc od najľahších k náročnejším. Väčšina aktivít obsahuje tri úrovne náročnosti určené pomerom medzi cvičením a oddychom alebo náročnosťou cviku, alebo počtom opakovaní.

Ako HIIT funguje?

Hoci HIIT trvá krátko, má veľký dosah. Tréning s maximálnym vypätím počas intenzívnych intervalov, prerušovaných oddychom alebo aktívnym zotavovaním spĺňa dva ciele: pomáha zrýchľovať stratu tuku a zlepšuje tak aeróbnu, ako aj anaeróbnu vytrvalosť. HIIT núti vaše telo spaľovať kalórie za kratší čas ako pri „rovnomernom“ tréningu.

Výhody HIIT-u

HIIT sa môže zdať pridobrý na to, aby bol pravdivý. Predstava, že máte cvičiť iba krátko a získate lepšiu kondíciu a zdravie, ako keby ste cvičili tradičným spôsobom, môže protirečiť vašej intuícii. Vedecké štúdie však potvrdzujú výsledky, ktoré pozorujem v štúdiu.

Pre zdravé srdce

Väčšina ľudí nikdy necvičila takým tvrdým spôsobom, aký si vyžaduje HIIT. Keď sa dostanete do anaeróbnej zóny a srdce vám bije tak, ako by vám malo vyskočiť z hrude, zdokonaľuje vám to aeróbnu aj anaeróbnu vytrvalosť. Štúdia zverejnená v roku 2012 v časopise Strength and Conditioning Research uvádza, že stačí šesť cvičení HIIT-u, vykonávaných vyše dvoch alebo troch týždňov a trvajúcich iba niekoľko minút, aby sa objavilo merateľné zlepšenie kľúčových znakov kardiovaskulárneho zdravia.

HIIT

Aby bol HIIT pre vás stále zaujímavý, potrebujete cviky s rozličnou účinnosťou a náročnosťou. Táto kniha zahŕňa postupné inštrukcie pre 60 cvikov využívaných v jednotlivých aktivitách. Ak niektorý cvik nezvládate, preštudujte si inštrukcie a skúšajte ho niekoľkokrát, až kým sa nedostanete do formy a nezačnete ho cvičiť pravidelne.

Cviky sú zoradené podľa základného zamerania (kardio, trup, dolná časť tela a horná časť tela), ale pri mnohých výzvach sa svalové skupiny znásobujú a poskytujú aj kardiovaskulárny úžitok. Ak ste dobrodružný typ, skúste si kombináciou niekoľkých cvikov vytvoriť vlastné postupy.

Začnite na sebe pracovať s novou knihou Vysokointenzívny intervalový tréning pre ženy.

Zdroj: PR

Zdroj foto: flickr.com

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako vám pomôže vysoko intenzívny intervalový tréning?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 977
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.