12. DEC 2013

Ako sa dostávajú mamičky po materskej opäť do formy?

Mária Pecniaková

Priviesť na svet dieťa je pre ženu naozaj krásny pocit. O tom niet pochýb. Tak ako každá karta ma dve strany, tak aj tehotenstvo a pôrod prinášajú mínusy v podobe ovisnutého bruška, boľavého chrbta či nie veľmi atraktívneho zadku. Čo s tým? Jednou z možností je, že si nájdete trénera, ktorý bude s vami cvičiť. A to priamo u vás doma.

Trénerka Katie De Chimp sa vo svojej profesii rozhodla zamerať aj na ženy, ktoré sa po pôrode snažia dostať do formy. Ženy po pôrode sa mnohokrát cítia unavené a možno aj frustrované, že bruško ktoré deväť mesiacov vystavovali na obdiv sa stalo ich nočnou morou.

„Pre každú mamičku pripravím 5- týždňový tréningový plán ušitý na mieru. Začíname pomaly, keďže sa musíme vyvarovať toho, aby nedošlo k svalovici alebo preťaženiu. Klientky, ktoré nikdy necvičili pred pôrodom, začínajú s veľmi ľahkými tréningami, no mamičky, ktoré cvičili pred tehotenstvom, alebo aj počas neho, majú tréning nastavený inak. Upravuje sa aj jedálniček. Samozrejme, dôraz sa kladie aj na to, keď klientka dojčí,“ takto opisuje trénerka nastavenie spolupráce so svojimi klientkami.

A dodáva: “Cvičenie s mamičkami je naozaj motivujúce nie len pre moje klientky, ale aj pre mňa samotnú, keď vidím, ako sa skvelo cítia, a ako tie centimetre z nich do slova miznú.

Tréning v pohodlí domova

Trénerka Katie pochopila, že najväčším problémom klientiek je zabezpečenie opatery v čase, keď ony cvičia. Preto sa cvičí u klientky doma, čo znamená, že dieťa sa nemusí nikam „odložiť“, môže byť pri matke po celý čas. Mamičky sú v psychickej pohode, pretože si môžu dieťa kedykoľvek privinúť, či nakŕmiť, prebaliť a je tam neustály kontakt matky a dieťaťa.

Veľkou výhodou je, že tréner je pri vás počas celého tréningu, čiže nedôjde k zraneniu, preťaženiu a na vaše otázky vždy odpovie. "Počas tréningu sa prevažne cvičí s vlastnou váhou, ale zapájam aj fit lopty, overbally, expandery, gumy. Tréning môže byť aj vo forme pilatesu, body work, port de brasu, jogy, či funkčného tréningu," s nadšením v hlase opisuje  trénerka Katie.

Formovanie postavy v domácom prostredí, kde si ukradnete svoju hodinku len pre seba, je naozaj na nezaplatenie. 90% žien sa pohráva s myšlienkami typu: v posilňovni budem vyzerať najtučnejšie, nemám ani čo na seba, som unavená a nikam sa mi nechce. No, milé mamičky, už sa nám minuli výhovorky, pretože v pohodlí domova s trénerkou, ktorá nám chce pomôcť,  nám tieto myšlienky určite vyfučia z hlavy.

Čo na to hovorí zverenkyňa Katie De Chimp?

 „ My, ženy, sme málokedy spokojné a s postavou nie sme spokojné nikdy. Už vôbec nie po pôrode. Moje telo sa riadne zmenilo, a tak som začala uvažovať, že s tým musím niečo urobiť.
Skúšala som najprv pravdaže tú ľahšiu cestu, takzvané diéty, no efekt bol krátkodobý. K tomu sa pridružil problém s chrbticou. Začala som sa pohrávať s myšlienkou vyskúšať cvičenie, ale veľmi ma potešilo, keď som sa dozvedela o možnosti cvičiť doma s Katie.

Nabrala som odvahu a skontaktovali sme sa. Katie mi vysvetlila svoj program Relooking Woman a ja som sa rozhodla, že do toho pôjdem. Keďže som nikdy predtým necvičila, ocenila som súkromie domova .Samozrejme, bolo dôležité, naučiť sa cvičiť správne, ale to už mala v rukách Katie. Ďalšou výhodou bolo, že som nemusela riešiť, kam dám svojho 2,5 ročného syna. Ten sa hral vo svojej izbičke, alebo nás pozoroval. Cvičili sme 3-krát do týždňa, vždy pravidelne ráno o 10, 00 hod. Program bol nastavený na 90 minút, a to sa nám darilo úspešne dodržiavať.

5 týždňový tréningový plán bol ušitý na mieru. Teda na moje miery, a to do slova a do písmena. Mala som strach, lepšie povedané obavy z toho, čo bude a ako to vlastne bude prebiehať. Nasledovalo meranie, váženie a zapisovanie všetkých potrebných údajov do osobného cvičebného plánu. Nabrala som odvahu a hlavne chuť urobiť niečo pre seba. Na prvú ostrú hodinu som sa veľmi tešila. Začiatok bol pre mňa veľmi náročný, ale vďaka profesionálnemu prístupu Katie, som to hravo zvládla.

Raz do týždňa som šla na skupinové cvičenie. Bola som veľmi prekvapená, ako ma to začalo baviť. Cítila som sa výborne. Po 5-tich týždňoch som zistila, že mám pás, že moje brucho už nie je jedna veľká beztvárna guľa a čo je úplne najlepšie, prestal ma bolieť chrbát.

Program skončil a ja pokračujem ďalej s Katie. Do fitka chodím cvičiť 4-krát týždenne, ak mi to okolnosti dovolia, pretože teraz už musím riešiť stráženie detí.

Vyšla som z ulity, spoznala som nové kamarátky, s ktorými sa stretávam nielen vo fitku. Cítim sa fantasticky a odporúčam to všetkým mamičkám, ktoré chcú pre seba niečo urobiť.“ Takto sa pre Cvičte.sk vyjadrila Martina (35), dvojnásobná mamička 5 ročného Danka a 2,5 ročného Šimonka.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako sa dostávajú mamičky po materskej opäť do formy?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 977
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.