22. JAN 2016

Ako odstrániť tuk na bruchu?

Stačí tisíc brušákov denne? Určite by bolo fajn, keby bolo možné schudnúť len z brucha. Väčšina ľudí má najviditeľnejší tuk práve tu. 

Avšak problémom je práve to, že je najviditeľnejší. Tuk sa totižto nachádza všade, napríklad aj v brušnej dutine, na rukách, nohách či na tvári, je ho tam síce menej ako na bruchu, ale je tam.

Podpora spaľovania tukov

Raňajky

Raňajky predstavujú základ. Ak metabolizmus ráno naštartujete, telo sa vám odmení zvýšeným spaľovaním tukov po celý deň. Vynechanie raňajok nevhodne vplýva najmä na mozog. Ide totižto o orgán, ktorý po prebudení očakáva, že jeho energetické zásoby budú primerane doplnené. Ak sa tak nestane, vyšle telu signál, aby si všetky nasledujúce kalórie odložilo do zásoby – pre istotu.

Citrusové plody a paprika

V citrusoch a v paprike sa nachádza veľké množstvo vitamínu C, ktorý dokáže pri cvičení spaľovať až o 30 % viac tukov.

Ryby

Losos, pstruh, tuniak a dokonca aj sardinky sú bohatým zdrojom nenasýtených omega-3 mastných kyselín, ktoré dokážu naštartovať metabolizmus a spaľovať nahromadené tukové zásoby v organizme oveľa rýchlejšie.

Zelený čaj

Zelený čaj je bohatým zdrojom antioxidantov nazývaných katechíny. Je známe, že ich kombinácia s kofeínom stimuluje metabolizmus a urýchľuje proces spaľovania tukov.

Spánok

Ak spíte príliš málo alebo, naopak, príliš veľa, zabudnite na ploché brucho. Môže za to centrálna nervová sústava, ktorej chýba dopamín, čo má za následok zvýšené maškrtenie a z toho vyplývajúce priberanie tukov.

Účinný pohyb? Stavte na intervalový tréning

Aby sme odstránili tuk, je nevyhnutné zmeniť stravovacie návyky. Avšak vo veľkej miere nám k tomu môže dopomôcť aj intervalový tréning, ktorý vám teraz priblížim.

Intervalový tréning

Pri tomto type tréningu zvýšime metabolizmus a naše telo začne spaľovať tuky rýchlejšie. Veľkým plusom je aj doba po tréningu – naše telo spaľuje tuky aj po ukončení cvičenia.

Na výber máte ľubovoľné cyklické činnosti. Vyberte si také pohybové činnosti, ktoré budú pre vás bezpečné vzhľadom na momentálny stav fyzickej kondície. Vybrať si môžete z nasledovných činností: bicykel, orbitrek, veslovanie, švihadlo, beh atď.

Štruktúra tréningu

Na úvod tréningu je dôležité poriadne sa rozohriať. Žiadne zdĺhavé aeróbne cvičenia vykonávať nemusíte, postačí pár minút a ide sa na to. Takto by mohla vyzerať štruktúra vášho najbližšieho tréningu: zahriatie (4-5 minút), intervalové šprinty (15-20 minút), silové a spevňovacie cvičenia – ideálne s vlastnou váhou (30-45 minút) a strečingové cvičenia (5-10 minút).

Intervalové šprinty

Jeden interval predstavuje 30 sekúnd úplne naplno, ako vládzete a 60-90 sekúnd veľmi pomaly. Takýchto intervalov urobíte dokopy minimálne 8. Tento typ tréningu vykonávajte iba trikrát do týždňa, pretože ak ich urobíte naozaj naplno, bude vám to stačiť.

Výhody intervalového tréningu

Efektívne znižuje množstvo telesného tuku, zvyšuje svalový tonus, zlepšuje kondíciu a výkonnosť, zlepšuje stav energie a zvyšuje činnosť libida.

Zdroj foto: adidas

zdravedesiate

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Posilňovanie šikmých svalov. ako na to? prečo ich vôbec posilňovať?Posilňovanie šikmých svalov. Ako na to? Prečo ich vôbec posilňovať?

Pri posilňovaní sa na šikmé brušné svaly často zabúda. Je to veľká chyba. Práve vďaka týmto svalom môžete mať krásny a pevný pás.

 

Ako behať, keď chcem schudnúť?Ako behať, keď chcem schudnúť?

Aký spôsob behu zvoliť, aby telo spálilo maximum tuku? Je lepšie behať intervalovo, na čas alebo vzdialenosť?

 

30-minútový hiit tréning, ktorým spálite tuk30-minútový HIIT tréning, ktorým spálite tuk

Najväčšou výhodou HIIT je to, že trvá približne 30 minút alebo aj menej. To umožňuje takmer komukoľvek odcvičiť si skvelý tréning, aj keď má iba málo času. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (1)

Diskusia k článku - Ako odstrániť tuk na bruchu?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

chudnutiedieta.sk
chudnutiedieta.sk
 20.1.2014 1:13

Zhodiť z brucha je zo všetkého najťažšie, tu nájdete zopár trikov - http://chudnutiedieta.sk/cviky-na-brucho-a-jeho-chudnutie/

 

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 978
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.