Ako byť FIT cez Vianoce? Pripravte sa už teraz!

Jana Šimkovičová

Už teraz vieme, že na Vianoce si doprajeme. Ako nepribrať?

Jana Simkovicova_Vianoce
Zdroj: Simona Hulmanová
9. DEC 2019

Čaká nás obdobie leňošenia, aj hojnosti. O tom predsa Vianoce sú. Aj keď všetko by malo byť s mierou. Myslím si, že nikto z nás sa nechce dostať do stavu totálneho prejedenia a výčitiek svedomia. Potom sa čaro krásnych Vianoc rýchlo premení na depresívny čas, v ktorom nevieme vystáť samých seba. Priznám sa, že poznám aj túto verziu. 

Vianoce ako čas prílišnej hojnosti...

Paradoxne, keď som bola mladšia, vždy som sa cez Vianoce prejedala. Keď sa tak stalo, začala som rozmýšľať, akou diétou začnem ďalší deň. Už vtedy som trénovala teóriu vyrovnanosti. Keď sa jeden deň preješ, tak druhý deň naordinuj svojmu žalúdku oddych. Akurát mi to vtedy akosi nevychádzalo. Na tie roky si pamätám ako na časy večnej nespokojnosti. Trápila som sa preto, ako vyzerám a hnusne sa cítim. Boli roky, keď som mala tak spomalený metabolizmus, že som musela použiť preháňadlo. Príšerné. A to si poviete, mladá baba. Áno, žiaľ, nikdy som nebola typ, že moje mladé telo všetko spáli a pohoda. Na mňa sa lepilo doslova každé sústo. Vždy som mala 5 až 6 kíl nadváhu a ďakujem svojej súdnosti za to, že som sa nikdy nevyjedla do väčších rozmerov. 

Viete, čo mali všetky tieto vianočné sviatky spoločné? Nikdy som sa počas nich poriadne nehýbala. Žiadny šport, žiadne cvičenie, žiadne prechádzky. Iba presun autom k babke alebo do kaviarne za kamarátmi. Keď si na to spomeniem, nechce sa mi veriť, že som sa takto pretĺkala. Dnes viem, aký je život s pohybom bohatý.  

Ako z kola von?

Možno aj vy teraz viete, že je najvyšší čas na zmenu. Pýtate sa, kde začať. U mňa to bola postupná zmena, našťastie, trvalá. V dobe, keď som pretvárala svoje návyky, bolo náročné to, že otvorené boli iba malé posilňovne, tzv. “činkárne” alebo telocvične, v ktorých sa cvičil aerobik. Ak vás nenadchlo ani jedno, ani druhé, tak ste mali smolu. 

Vianoce

Dnes vám chcem predstaviť pomocníkov, ktorí ma sprevádzajú pri cvičení doma. Vďaka nim mám možnosť zacvičiť si kedykoľvek a kdekoľvek. Viem, že v tých rokoch, keď som sa aj chcela viac hýbať, by mi veľmi pomohli. Vlastne, preto aj vznikli. Prišlo ďalšie obdobie v živote, keď som bola trochu paralyzovaná a nedostala sa z domu, aby som si zacvičila. To čarovné obdobie sa volá materstvo. Tak som si hovorila, že mať video program, ktorý si len pustím a cvičím, by nebol zlý nápad. Už ho mám. A nie jeden, ale tri :). Teraz ich môžete mať aj vy a cvičiť podľa nich v pohodlí domova!

SUPER BODY 1

Tento video program vznikol ako prvý a bol to úžasný štartér. Vytvorili sme 28-dňový video program, ktorý nás učil myslieť na seba každý deň. Učil nás nájsť si čas na cvičenie. Venovať si 30 minút denne nie je taký veľký problém. Súčasťou programu sú tri úžasné slovenské trénerky a s každou z nich zažijete iný typ pohybu. S Leou Grančič cvičíte silovo-kondičné cvičenie, pri ktorom spaľujete a posilňujete. Sú to tréningy, v rámci ktorých sa naučíte cvičiť správne tie najzakladnejšie cviky, ktoré sú efektívne, a ktoré vidíte všade. Dnes už vymýšľať teplú vodu je zbytočné :). K týmto cvičeniam telo potrebuje kompenzáciu v podobe natiahnutia a spevnenia hlbokého stabilizačného systému, tzv. core. Preto sme tu zaradili aj pilates, ktorý je skvelou kompenzáciou k silovo-kondičným tréningom. Pri týchto cvičeniach vás bude sprevádzať Helenka Ballová. Sú to tréningy, pri ktorých sa musíte poriadne sústrediť. Keď zapojíte na svojom tele všetko, čo máte, čaká vás poriadna makačka. Telo potrebuje oddych a regenerácia nielen pri chudnutí je naozaj kľúčová. Práve počas týchto dní budete cvičiť svaly na tvári. Aj tie potrebujú byť pevné, s pribúdajúcimi rokmi viac a viac. Tu nastupuje tvárová gymnastika s Ivetkou Štecovou. Myslím si, že sa s ňou celkom dobre zabavíte. 

SUPER BODY 1 je skvelý základ pre tých, ktorí chcú začať cvičiť alebo cvičia málo a nepravidelne. Od mnohých žien mám potvrdené, že práve tento video program sa stal odrazovým mostíkom, aby začali cvičiť pravidelne. Mnohé z nich ho odcvičili niekoľkokrát a netrpezlivo čakali, kým im vyhotovíme pokračovanie. To prišlo o niekoľko mesiacov neskôr v podobe HIT tréningov. Vyskúšajte si časť tréningu s Leou Grančič. 

SUPER BODY 2

Vysoko intenzívne tréningy, nazývané aj HIT, sú známe svojou náročnosťou, ale zároveň aj efektívnosťou. Je to veľká výzva začať s nimi. Odporúčam ich všetkým, ktorí sa chcú niekam posunúť. Práve vďaka týmto tréningom som na sebe zaznamenala najväčšie zmeny. Telo spálilo kilá, ktoré dlho nešli dole. Spevneli svaly, ktoré ma začali motivovať ešte viac. Nie je to žiadny zázrak, skrátka HIT tréningy sú efektívne v tom, že telo pri nich spaľuje nielen pri cvičení, ale aj po cvičení. Sú krátke, vo video programe SUPER BODY 2 trvajú zhruba 25 minút, ale sú naozaj náročné. Zo skúseností môžem povedať, aby ste sa nezľakli a brali ich ako výzvu. Možno zo začiatku neodcvičíte úplne všetko tak ako trénerky vo videu, ale s každým ďalším tréningom sa posuniete ďalej. Aj ja som zo začiatku lapala po dychu, vynechala niekoľko cvikov a nadávala ako pohan :). Už pri druhom opakovaní som však cítila, že to zvládam lepšie. Kľúč je v tom, že sa nevzdáte. Sľubujem vám, že neskôr, keď na sebe uvidíte výsledky, si poďakujete. S odstupom času mám pocit, že HIT tréningy formujú aj myseľ. Stanú sa z vás silnejšie bytosti, ktoré to tak ľahko nevzdajú. Ani na podložke, ani v živote. Video tréningy vedú skvelé a veľmi skúsené trénerky Lea Grančič a Oľga Bartalská. Tieto známe Slovenky si pre nás pripravili HIT tréningy tak, aby nás aj pobavili. Presvedčte sa sami. Skúste si dať do tela podľa tohto videa.

SUPER BODY 3

Po prvých dvoch video programoch prišli rôzne požiadavky a námety na ďalšie. Dali sme dokopy prosby žien a hľa, Slovenky chcú formovať partie tela, ktoré im robia najväčší problém. Tak sme pripravili video program SUPER BODY 3, v ktorom sa zameriavame pri cvičeniach na tie najproblematickejšie partie, ako brucho, zadok, stehná, prsia, chrbát a ruky. Avšak pozor, žiadne lokálne cvičenie sa nekoná. To neznamená, že jeden deň odcvičíte 200 brušákov, ďalší 300 drepov. Ide o zmysluplné tréningy, pri ktorých vždy precvičíte celé telo. Druhá časť tréningu sa vždy venuje viac konkrétnej partii. Ak však budete mať pri cvičení chrbta svalovicu aj na bruchu, je to v poriadku. Cviky na konkrétne partie sú väčšinou komplexné, teda zapájajú viac svalových partií, a to presne také, ktoré aj musia. Naše telo je jeden poprepletaný celok. Nič v ňom nefunguje samostatne. V SUPER BODY 3 ide o silovo-kondičné tréningy, ktoré sú však v porovnaní so SUPER BODY 1 náročnejšie. Tak si poďte precvičiť zadok. 

Som v tom s vami 

Verím, že sa mi podarilo presvedčiť vás, že aj doma si môžete zacvičiť kvalitne. Nejde len o to, že som všetky SUPER BODY video tréningy pripravila spolu s trénerkami, ja som si ich s nimi aj poctivo odcvičila. Preto ma v SUPER BODY 2 a 3 uvidíte vo videách. Ak budete mať pocit, že vám niečo nejde, pokojne sa pozrite na moje trasúce sa nohy a utekajúce kolená. Miestami lapám po dychu, pretože udržať tempo s trénerkami mi dalo zabrať. Aj teraz sú dni, keď sa mi cvičí ťažko a natrápim sa. Nie som profík. Ale verte mi, že keď som to zvládla ja, dáte to aj vy. 

Super body


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako byť FIT cez Vianoce? Pripravte sa už teraz!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 2460
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.