28. JUN 2016

Aké cvičenie robiť, ak chcem stratiť tuk a vytvarovať si postavu?

Správnou odpoveďou je – skákať cez švihadlo. 

Švihadlo

Švihadlo pozná určite každý už od detstva. Ide o veľmi efektívny a všestranný tréningový nástroj, s ktorým dokážete cvičiť takmer kdekoľvek. Môžete si to dokonca zobrať na dovolenku alebo služobnú cestu a zacvičiť si aj tam.

Základná technika skákania cez švihadlo

Ak ste už náhodou zabudli, ako sa so švihadlom cvičí, teraz vám to pripomeniem.

  • Stojte v stoji s mierne pokrčenými kolenami.
  • Uvoľnite paže po stranách a rukoväte švihadla zvierajte v oboch rukách.
  • Poskakujte veľmi nízko nad zemou.
  • Pohyb vykonávajte točením zápästí, pričom lakte držte tesne vedľa tela.
  • Na jedno otočenie švihadla raz preskočte.

Načo si treba dávať pozor pri skákaní cez švihadlo?

  • správna dĺžka švihadla – postavte sa do stredu švihadla, rukoväte by mali dosahovať do vášho podpazušia
  • zabezpečte si vhodnú obuv – najvhodnejšia je určená na aerobik
  • skáčte na drevenej alebo gumovej podlahe, snažte sa vyhýbať betónovej podlahe
  • pred samostatným skákaním sa dostatočne rozohrejte (5 až 10 minút pochodovaním na mieste, skákajúcim panákom..) a vykonajte dynamický strečing

Tip na tréning

Tento tréning pozostáva z troch častí, pričom každá je tvorená niekoľkými typmi preskokov cez švihadlo.

Prvá časť:

  • skákanie s točením lanom dopredu 60 sekúnd
  • skákanie do strán 60 sekúnd
  • skákanie s točením lanom dozadu 60 sekúnd
  • skákanie na pravej nohe 60 sekúnd
  • skákanie na ľavej nohe 60 sekúnd

Druhá časť:

  • skákanie s točením lanom dopredu 60 sekúnd
  • skákanie so striedaním nôh 60 sekúnd
  • skákanie na pravej nohe 60 sekúnd
  • skákanie na ľavej nohe 60 sekúnd

Tretia časť:

  • skákanie s točením lanom dopredu 60 sekúnd
  • dvojité pretočenie 60 sekúnd (vyskočte tak vysoko, aby ste dokázali švihadlo pretočiť popod nohami dvakrát)
  • skákanie s točením lanom dozadu 60 sekúnd
  • dvojité pretočenie 60 sekúnd (vyskočte tak vysoko, aby ste dokázali švihadlo pretočiť popod nohami dvakrát)

Skákanie cez švihadlo nie je iba zábava, ale aj vynikajúca cesta pre každého, kto chce dôkladne zaťažiť svoj kardiovaskulárny systém. Je to tiež vynikajúci spôsob, ako spáliť veľké množstvo kalórií. 

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Hop-hop. krúťte obručou a spevnite si jadro telaHop-hop. Krúťte obručou a spevnite si jadro tela

Točenie obručou je zábavné a efektívne. Dokazuje to aj špeciálny cvičebný program hoopnotica.

 

Leto je tu! precvičte svoje telo s programami aquafitnesLeto je tu! Precvičte svoje telo s programami aquafitnes

Cvičenia na súši bolo dosť.  Teraz je tu nový fitnes variant  – dajte si do tela v bazéne!

 

5 maličkostí, vďaka ktorým spálite viac kalórií5 maličkostí, vďaka ktorým spálite viac kalórií

Máte pocit, že sa ukážkovo stravujete a pravidelne cvičíte, ale vzhľad vášho tela tomu nezodpovedá? 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Aké cvičenie robiť, ak chcem stratiť tuk a vytvarovať si postavu?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 972
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.