26. FEB 2016

10 cvikov s vlastnou váhou, s ktorými budete zhadzovať

V poslednej dobe väčšina ľudí uprednostňuje cvičenie na rôznych prístrojoch pred cvičením s vlastnou váhou. 

Cvičenie s vlastnou hmotnosťou je však oveľa účinnejšie, pretože pomáha zlepšiť silu celého tela, flexibilitu, stabilitu a aj svaly, ktoré sa pri cvičení na strojoch nezapájajú.

Pre koho sú cviky s vlastnou váhou vhodné?

Takéto cviky sú vhodné nielen pre začiatočníkov, ale aj pre pokročilých. Veľkou výhodou je, že nepotrebujete žiadne špeciálne náčinie, činky a ani stroje. Váha vášho tela vám bude určite stačiť.

Hlavné výhody tréningu s vlastnou váhou

  • precvičíte celé telo a získate kondíciu
  • zlepšíte si celkovú stabilitu tela
  • šetríte kĺby (keďže nedvíhate prehnane ťažké činky)
  • všetko je to prirodzený pohyb

Možné nevýhody tréningu s vlastnou váhou

  • spočiatku náročné, keďže nemáte vybudovaný pevný základ svalovej hmoty
  • naozaj musíte mať chuť vymeniť jednoduché cvičenie na strojoch za výrazne účinnejšie cvičenie s vlastnou hmotnosťou

Tréning s vlastnou váhou

Určite nezabudnite na rozcvičku (10 minút), napr. beh na mieste, dynamický strečing a po tréningu statický strečing.

  • angličáky
  • kľuky
  • plank
  • drepy s výskokom
  • obrátené skracovačky
  • pavúčie kľuky
  • potápač
  • skracovačky
  • výpady s výskokom
  • žabie skoky dopredu a dozadu

Všetky cviky vykonajte po 10 opakovaní. Ak vám bude jedno kolo málo, môžete cviky zopakovať 4 – 5-krát. 

Zdroj foto: unsplash.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Ako často cvičiť. kedy je málo a kedy zasa príliš?Ako často trénovať: kedy je cvičenia málo a kedy príliš?

Keď sa chystáte začať s cvičením, určite vám napadne otázka – ako často cvičenie vykonávať?

 

Posilňujeme telo na bosuPosilňujeme telo na bosu

Ak vás obyčajné tréningy prestávajú baviť, skúste do tréningu zapojiť bosu. 

 

Najúčinnejšie fitnes rady na zbavenie sa tukuNajúčinnejšie fitnes rady na zbavenie sa tuku

Ak sa potrebujete zbaviť prebytočného tuku, určite poznáte rôzne diéty. Ich veľkou nevýhodou však je, že sa vám síce podarí schudnúť, ale ohrozujete nimi svoje zdravie.


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 10 cvikov s vlastnou váhou, s ktorými budete zhadzovať

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 978
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.