Päť rád, ako si udržať imunitu v pohode
24. OKT 2014

5 rád, ako si udržať imunitu v pohode

adidas

Ak patríte k skupine ľudí, ktorým imunita dáva zabrať pri striedaní sa ročných období, prečítajte si naše rady, ako na imunite popracovať a zostať aj počas sychravých a chladných dní fit. 

1. Kolíšte sa

Tento cvik odstraňuje javy stagnácie v lymfatickom systéme. Je dobré, ak ho budete cvičiť pravidelne, teda minimálne trikrát do týždňa. Kľaknite si na kolená na podložku tak, aby sa vaše kolená a palce nôh naraz opierali o podložku. Odmerajte vzdialenosť asi 30 cm šírka vpred od kolien a v tomto bode si položte lakte rúk na vzdialenosť šírky pliec a oprite sa o ne. Zároveň si hlavu položte do dlaní tak, aby dlane zakryli oči a končeky prstov sa dotýkali temena. Kolísanie spočíva v tom, že sa posuniete smerom vpred a hlavu položíte na podložku. Cvik zopakujte aspoň desaťkrát a potom si dajte 30 sekundovú pauzu. Cvičeniu sa venujte aspoň 10 minút.

Odporúčame prečítať: Chcete posilniť imunitu? Hýbte sa!

2. Jedzte kyslú kapustu

Pokojne aj každý deň si doprajte kyslú kapustu - či už samostatne, alebo formou prílohy k jedlu. Ideálne bez akýchkoľvek konzervantov. Kapusta výborne pôsobí na funkcie tráviaceho systému, obsahuje množstvo vlákniny a vitamínov. 

3. Začnite behať

Beh je jeden z najefektívnejších spôsobov, ako si udržiavať imunitu v pohode. Skúste sa pred behom nastaviť tak, že si poviete: „Všetko zlé vybehám.“ Beh je prirodzený spôsob nášho tela, nepatrí k finančne náročným športom, behať môžete takmer kdekoľvek a kedykoľvek. Navyše beh v chladnom počasí zlepšuje vašu imunitu.

4. Pripravte si vývar

Cesnak a cibuľa by sa mali stať základom vášho jedálneho lístka hlavne v jesennom a zimnom období. Obsahujú veľké množstvo látok a vitamínov, ktoré povzbudzujú našu imunitu. Cibuľový vývar s cesnakom pripravíte rýchlo – stačí nakrájať cibuľu, vo vode priviesť do varu a pridať pretlačený cesnak. Varte päť minúť, vodu sceďte a nechajte vychladnúť.

Odporúčame prečítať: Ako prospieva nášmu zdraviu cibuľa? 

4. Plávajte

Aj keď plávanie v zime nepatrí k príliš obľúbeným športom, stále je jedným z najúčinnejších, ktoré dobre vplývajú na imunitný systém. Pred plávaním je potrebné telo zahriať rozcvičkou a sprchou. Po plávaní by ste si mohli dopriať saunu, ktorá pomôže z tela vyplaviť škodlivé usadeniny.

Pre výber športového oblečenia sa inšpirujtesa na stránke www.adidas.sk alebo v predajniach adidas.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 5 rád, ako si udržať imunitu v pohode

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 1486
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.