28. NOV 2016

Ženy, stavte na silový tréning! Spevníte si postavu a stratíte tuk

V dnešnej dobe stále viac žien začína chodiť do posilňovní. Bohužiaľ, väčšinou sa zameriavajú na málo účinné behanie na bežeckých pásoch, čo podľa mňa nie je najúčinnejšie.

A to z toho dôvodu, že u niekoho sa výsledky nedostavia ani po niekoľkých mesiacoch tréningu. 

Aký je účinnejší typ cvičenia, ktorý pomôže dosiahnuť vysnívané výsledky? 

Medzi najefektívnejšie metódy straty tuku a spevnenia postavy patrí silový tréning. Tento tréning, aby fungoval efektívne dlhodobo, je založený na stálom učení sa náročnejších základných cvikov, zvyšovaní záťaží, skracovaní prestávok medzi cvikmi a celkovom sťažovaní tréningov.

Ako začať so silovým tréningom?

So silovým tréningom treba začať postupne od úplne jednoduchých základných cvikov, ako sú drepy, kľuky, horizontálne zhyby, skracovačky s vlastnou váhou a postupne pridávať aj záťaž. Pri vykonávaní silového cvičenia je veľmi dôležité mať dokonale zvládnutú techniku každého cviku, pretože v opačnom prípade vám hrozí riziko zranenia. Zo začiatku by som určite odporúčal vykonávať cvičenie pod dozorom skúsenejšieho sparring partnera alebo trénera.

Základné výhody silového tréningu

Silový tréning:

  • má najväčší termický efekt, čo spôsobuje zrýchlenie metabolizmu 24 až 36 hodín po tréningu,
  • zlepšuje schopnosť organizmu neukladať prijatú stravu do tukových zásob, pretože sa zvyšuje inzulínová senzitivita,
  • spôsobuje vyššie vylučovanie hormónov spaľujúcich tuk,
  • mierne poškodzuje svalovú hmotu, ktorá následne na svoju regeneráciu využíva práve uložené tuky.

V čom je silový tréning výhodnejší ako aeróbna aktivita

Veľa žien trávi dlhé hodiny na páse rýchlou chôdzou alebo klusom a snaží sa zostať v aeróbnej zóne (zóna, v ktorej sa spaľujú tuky). To síce vedie k spaľovaniu tukov, ale IBA počas cvičenia. Akonáhle prestanete aeróbne cvičiť, spaľovanie končí. Hodina takéhoto tréningu však nepokryje ani množstvo kalórií prijatých z jedného jedla.

Naopak, silový tréning vykonáva spaľovanie oveľa rozumnejšie. Hoci počas tréningu si telo tuky vôbec nevšíma, ale zaujíma sa skôr o jednoduchšie zdroje energie, ako sú glukóza a glykogén, po tréningu sa mierne poškodené svaly obnovujú a energiu na túto obnovu čerpajú práve z tukových zásob.

Ďalšie výhody silového tréningu

  • zvýšenie sily a odolnosti kostí
  • zlepšenie spánku a zmiernenie chronickej bolesti
  • zlepšenie výkonnosti srdca a pľúc

Veľkou chybou je, že ženy sa ešte stále silového tréningu obávajú, pretože si myslia, že sa z nich stanú mužatky (výrazne sa im rozšíria ramená, chrbty, zmohutnejú im ruky a nohy). To však nie je možné, pretože s týmto má problém aj veľké množstvo mužov a to majú oveľa väčšie množstvo testosterónu, ktorý má na rast svalov obrovský vplyv. Kedy teda začať so silovým tréningom? Hneď!

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Skákajúci panák: cvik, ktorý účinne spaľuje tukySkákajúci panák: cvik, ktorý účinne spaľuje tuky

Predstavuje klasický kondičný cvik, ktorý sa vykonáva počas hodín telesnej výchovy v školách po celom svete.

 

Panvový most zatraktívni váš zadokPanvový most zatraktívni váš zadok

U žien predstavuje zadok problematickú časť tela, ktorá vekom stráca na atraktívnosti. Panvový most však pomôže príťažlivosť znova zvýšiť.

 

4 chyby, ktoré robíme pri cvičení kľukov4 chyby, ktoré robíme pri cvičení kľukov

Skoro každý ich pozná, no málokto ich má rád. A ešte menej ľudí vie, ako ich správne cvičiť.

 

Zdroj foto: flickr.com

Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ženy, stavte na silový tréning! Spevníte si postavu a stratíte tuk

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 977
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.