Ženy, stavte na silový tréning! Spevníte si postavu a stratíte tuk

V dnešnej dobe stále viac žien začína chodiť do posilňovní. Bohužiaľ, väčšinou sa zameriavajú na málo účinné behanie na bežeckých pásoch, čo podľa mňa nie je najúčinnejšie.

Ženy, stavte na silový tréning! Spevníte si postavu a stratíte tuk
28. NOV 2016

A to z toho dôvodu, že u niekoho sa výsledky nedostavia ani po niekoľkých mesiacoch tréningu. 

Aký je účinnejší typ cvičenia, ktorý pomôže dosiahnuť vysnívané výsledky? 

Medzi najefektívnejšie metódy straty tuku a spevnenia postavy patrí silový tréning. Tento tréning, aby fungoval efektívne dlhodobo, je založený na stálom učení sa náročnejších základných cvikov, zvyšovaní záťaží, skracovaní prestávok medzi cvikmi a celkovom sťažovaní tréningov.

Ako začať so silovým tréningom?

So silovým tréningom treba začať postupne od úplne jednoduchých základných cvikov, ako sú drepy, kľuky, horizontálne zhyby, skracovačky s vlastnou váhou a postupne pridávať aj záťaž. Pri vykonávaní silového cvičenia je veľmi dôležité mať dokonale zvládnutú techniku každého cviku, pretože v opačnom prípade vám hrozí riziko zranenia. Zo začiatku by som určite odporúčal vykonávať cvičenie pod dozorom skúsenejšieho sparring partnera alebo trénera.

Základné výhody silového tréningu

Silový tréning:

  • má najväčší termický efekt, čo spôsobuje zrýchlenie metabolizmu 24 až 36 hodín po tréningu,
  • zlepšuje schopnosť organizmu neukladať prijatú stravu do tukových zásob, pretože sa zvyšuje inzulínová senzitivita,
  • spôsobuje vyššie vylučovanie hormónov spaľujúcich tuk,
  • mierne poškodzuje svalovú hmotu, ktorá následne na svoju regeneráciu využíva práve uložené tuky.

V čom je silový tréning výhodnejší ako aeróbna aktivita

Veľa žien trávi dlhé hodiny na páse rýchlou chôdzou alebo klusom a snaží sa zostať v aeróbnej zóne (zóna, v ktorej sa spaľujú tuky). To síce vedie k spaľovaniu tukov, ale IBA počas cvičenia. Akonáhle prestanete aeróbne cvičiť, spaľovanie končí. Hodina takéhoto tréningu však nepokryje ani množstvo kalórií prijatých z jedného jedla.

Naopak, silový tréning vykonáva spaľovanie oveľa rozumnejšie. Hoci počas tréningu si telo tuky vôbec nevšíma, ale zaujíma sa skôr o jednoduchšie zdroje energie, ako sú glukóza a glykogén, po tréningu sa mierne poškodené svaly obnovujú a energiu na túto obnovu čerpajú práve z tukových zásob.

Ďalšie výhody silového tréningu

  • zvýšenie sily a odolnosti kostí
  • zlepšenie spánku a zmiernenie chronickej bolesti
  • zlepšenie výkonnosti srdca a pľúc

Veľkou chybou je, že ženy sa ešte stále silového tréningu obávajú, pretože si myslia, že sa z nich stanú mužatky (výrazne sa im rozšíria ramená, chrbty, zmohutnejú im ruky a nohy). To však nie je možné, pretože s týmto má problém aj veľké množstvo mužov a to majú oveľa väčšie množstvo testosterónu, ktorý má na rast svalov obrovský vplyv. Kedy teda začať so silovým tréningom? Hneď!

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Skákajúci panák: cvik, ktorý účinne spaľuje tukySkákajúci panák: cvik, ktorý účinne spaľuje tuky

Predstavuje klasický kondičný cvik, ktorý sa vykonáva počas hodín telesnej výchovy v školách po celom svete.

 

Panvový most zatraktívni váš zadokPanvový most zatraktívni váš zadok

U žien predstavuje zadok problematickú časť tela, ktorá vekom stráca na atraktívnosti. Panvový most však pomôže príťažlivosť znova zvýšiť.

 

4 chyby, ktoré robíme pri cvičení kľukov4 chyby, ktoré robíme pri cvičení kľukov

Skoro každý ich pozná, no málokto ich má rád. A ešte menej ľudí vie, ako ich správne cvičiť.

 

Zdroj foto: flickr.com

Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ženy, stavte na silový tréning! Spevníte si postavu a stratíte tuk

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 1942
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.