VIDEO: Schudnem aj bez pohybu?

Odpoveď na túto otázku prezradí vyhľadávaný výživový špecialista Michal Páleník.

Simona Hulmanová
11. FEB 2019

Stále je veľa tých, ktorí by radi schudli a konečne sa vošli do nohavíc spred niekoľkých rokov. Na jednej strane sú vnútorne presvedčení, že so zmenou stravy zásadný problém mať nebudú, avšak na druhej strane ich od chudnutia odrádza cvičenie. Nevedia si samých seba predstaviť, ako niekoľkokrát týždenne cvičia spotení vo fitcentre alebo sa natriasajú pri behu v parku. 

Možno aj vy patríte do tejto kategórie a hľadáte odpoveď na otázku, či je možné schudnúť aj bez pohybu. Nebudeme vás dlho napínať, pretože odpoveď na túto otázku je jednoznačná. Áno, schudnúť môžete aj bez pohybu. Avšak je tu jedno obrovské ALE… Otázkou totiž zostáva, či schudnete svaly, vodu alebo prebytočný tuk. Ak totiž prídete napríklad o cennú svalovú hmotu, hmotnosť si s najväčšou pravdepodobnosťou neudržíte natrvalo, veď nie je žiadnym tajomstvom, že čím viac svalovej hmoty máte, tým viac energie spálite. Nehovoriac o tom, že zdravé a sexy je práve telo vyformované cvičením. 

Chcete vedieť, prečo je najlepším riešením chudnúť aj za pomoci pravidelného cvičenia? Prečo je rovnako dôležitý kardio tréning i posilňovanie? Odpovede na tieto i ďalšie otázky vám dá výživový špecialista Michal Páleník. 

Nadobudli ste po pozretí videa dojem, že dáte šancu pohybu, avšak potrebujete ešte niečo, čo by vás presvedčilo vystúpiť zo zóny komfortu a začať pravidelne cvičiť?

Potom sa spolu s nami pozrite na vedecky overené pozitíva pravidelného cvičenia. Čo všetko vám prinesie okrem vyšportovaného tela? 

Pozitívnejšiu myseľ

Pri cvičení sa uvoľňujú čarovné hormóny šťastia a, naopak, klesá hladina tých stresových. Podľa odborníkov z Penn State University účastníci štúdie, ktorí  sa pravidelne venovali cvičeniu, mali príjemnejšie pocity ako tí, ktorí tak nerobili. Podľa ďalšej štúdie, ktorej sa zúčastnili 3 milióny ľudí, boli jej účastníci najšťastnejší práve po cvičení. 

Schopnosť prekonávať prekážky

Niekedy sa človeku cvičiť chce, inokedy musí zápasiť s vlastnou lenivosťou, nepriazňou počasia či inými nástrahami. Ak sa ich naučí prekonať, priblíži ho to bližšie k cieľu, ktorý napokon dosiahne. Pravidelné cvičenie teda človeka posunie aj v ostatných oblastiach, napríklad ho urobí produktívnejším a úspešnejším v práci – naučí sa stanovovať si ciele, plánovať a nevzdávať sa, keď prídu prekážky. 

Nižšie riziko vzniku kardiovaskulárnych ochorení

Kardiovaskulárne  choroby sú na popredných priečkach v rebríčku úmrtnosti v mnohých krajinách. Jedným zo spôsobov, ako im predchádzať, je pravidelný pohyb. Podľa jednej  zo štúdií tí, ktorí už prekonali mozgovú mŕtvicu, dosiahli v liečbe lepšie výsledky ako tí, ktorí sa liečili za pomoci liekov. Samozrejme, pokiaľ už človek prekonal infarkt, mŕtvicu či iné vážne ochorenie, treba výber a intenzitu pohybovej aktivity konzultovať s lekárom. 

Lepší spánok

Pravidelné cvičenie vám môže pomôcť so zaspávaním i skvalitniť celkový spánok, pretože zosilňuje cirkadiánne rytmy. Podľa jednej zo štúdií sa však výsledky nedostavia ihneď, ale zhruba po štyroch mesiacoch pravidelného cvičenia. 

Viac energie

Vedci z univerzity v Georgii zistili, že už obyčajná prechádza znižuje únavu a zvyšuje nárast energie o 20 percent. Ak si teda doprajete chôdzu v svižnom tempe, benefity vás ani v tomto smere neminú. 

Lepšiu flexibilitu, svalovú silu a pevnosť kostí

Ak chcete získať svalovú hmotu a spevniť si telo, stavte na silový tréning s vlastnou váhou alebo so závažiami. So zlepšením flexibility vám môže pomôcť napríklad joga či pilates. 

Lepšie pamäťové schopnosti

Podľa jednej zo štúdií aeróbne cvičenie zvyšuje veľkosť hipokampu, teda časti mozgu, ktorá je zodpovedná za pamäť a učenie. 

Vyššie sebavedomie

Sebavedomie vám zvýši skutočnosť, že získate štíhle a vyšportované telo. Avšak podieľajú sa na tom aj ďalšie faktory – schopnosť prekonávať prekážky, stanovovať si ciele či dodržiavať plány.

Silnejšiu imunitu a dlhší život

Pravidelné cvičenie posilňuje obranyschopnosť a znižuje riziko vzniku mnohých ochorení. Takisto už 150 minút mierneho cvičenia týždenne predlžuje život o 3,4 roka. To stojí za to, čo poviete? 

Zdroj: draxe.com


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - VIDEO: Schudnem aj bez pohybu?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Návšteva vo fitness centre

Ako často navštevujete svoje fitness centrum?

1 krát do týždňa
2 krát do týždňa
3 a viac krát do týždňa
1 krát mesačne

Celkom hlasovalo: 2157
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.